مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از توقف رشد خرافات در مراسم هیئات مذهبی گلستان خبر داد.

اعزام ۹۵۰ مبلغ در ایام محرم به سراسر گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: محرم سرمایه گران‌قدری است که باید در حفظ، ترویج و تبلیغ آن برای نسل امروز و آیندگان کوشید.

وی افزود: عزاداری یکی از عناصر اصلی و کلیدی در بررسی فرهنگ عاشورایی است و بر پایه روایات، برپاداشتن عزا، مرثیه‌سرایی و گریه بر مصائب سالار شهیدان و یارانش به‌ویژه در دهه اول محرم و مخصوصاً در روز عاشورا مورد تأکید اهل‌بیت (ع) بوده است.

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: در حقیقت عزاداری برای امام حسین (ع) اظهار همدردی در بزرگ‌ترین مصائبی است که برای اهل‌بیت (ع) و درواقع برای اسلام پیش‌آمده است و یکی از بزرگ‌ترین مصادیق بزرگداشت شعائر الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه جلوی پیشرفت خرافات در مراسم عزاداری گرفته‌شده است، اظهار کرد: در بخش حذف خرافات نتیجه خوبی گرفته‌ایم و حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد خرافات از سطح استان حذف‌شده و برخی کاهش پیداکرده است.

اعزام ۹۵۰ مبلغ در ایام محرم به سراسر گلستان

وی بابیان این جمله که روحانیون نقش مهمی در کاهش خرافات در هیئات مذهبی و عزاداری‌ها دارند، افزود: باید طوری عمل کرد تا در همه مراسم مذهبی علما و روحانیون حضورداشته باشند.

‎عضو شورای فرهنگ عمومی از اعزام بیش از ۹۵۰ تا هزار مبلغ در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: این روحانیون اعزامی از دفتر قم، روحانیون جهادی، بومی، مستقر و پاره‌وقت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار