مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در استان گلستان 2 هزار و 300 مسجد وجود دارد ولی با این وجود به 100 الی 120 مسجد در استان نیازمندیم.

گلستان وضعیت مطلوبی در زمینه تعداد مساجد دارد

به گزارش گلستان24،حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد صبح امروز با گرامیداشت روز جهانی مسجد در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح استان گلستان 2 هزار و 300 مسجد وجود دارد نیازمند 100 مسجد لغایت 120 مسجد در سطح استان گلستان نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: استان گلستان علی‌رغم اینکه از نظر تعداد مساجد نسبت به کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است ولی در توزیع مساجد در سطح استان با مشکل رو به رو هستیم.

*72 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد/ گلستان وضعیت مطلوبی در زمینه تعداد مساجد دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: گلستان دارای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 900 نفر است که قریب به 2 هزار و 300 مسجد در استان گلستان وجود دارد و اگر اماکن مذهبی دیگر از جمله حسینیه، فاطمیه و زینبیه را در نظر بگیریم بیش از 2 هزار و 700 مسجد در استان گلستان وجود دارد.

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه 72 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد، اذعان کرد: به ازای هر یک‌هزار و 100 نفر جمعیت یک مسجد در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: در استان گلستان تعداد 2 هزار و 300 مسجد داریم یعنی به ازای جمعیت کمتر از یک‌هزار نفر در گلستان یک مسجد وجود دارد که درحقیقت استان گلستان از استاندارد کشوری پایین‌تر هستیم که نشانگر این است که استان گلستان وضعیت مطلوبی در زمینه تعداد مساجد به خود اختصاص داده است.

* استان گلستان به 100 الی 120 مسجد نیازمند است/ توزیع مساجد در گلستان وضعیت نامطلوبی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در توزیع مساجد در استان گلستان وضعیت نامطلوبی داریم، گفت: متاسفانه در برخی مناطق  استان گلستان شاهد فاقد مسجد هستیم که افراد برای رفتن به مسجد باید کیلومترها راه طی کنند تا به مسجد برسند یعنی در توزیع مساجد مشکلاتی در استان وجود دارد.

ولی‌نژاد اظهار کرد: استان گلستان به 100 الی 120 مسجد نیازمند است و در صورتی که استان گلستان بتواند با کمک دولت، خیرین و دستگاه‌های اجرایی این تعداد مسجد را بسازد دسترسی مردم به مساجد به سهولت اتفاق خواهد افتاد و از لحاظ دسترسی به مسجد غنی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر شهرداران و مسکن شهرسازی در شهرک‌هایی که در استان گلستان ساخته شد توجه بیشتری داشتند و موضوع پیوست فرهنگی رخ می‌داد ما دیگر در استان گلستان شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

* به عوامل اجرایی مساجد باید آموزش داده شود/ چهار گروه در مساجد نقش بسزایی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان آموزش به عوامل اجرایی مساجد را بسیار مهم برشمرد و گفت: چهار گروه در مساجد نقش بسزایی دارند هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی است.

ولی‌نژاد بیان کرد: این چهار گروه باید آموزش ببینند و شیوه مردم‌داری و نحوه استفاده از مکان‌های مذهبی و برخورد درست با جوانان و نوجوانان و طبقات مختلف اجتماعی را آموزش ببینند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار