معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از اجرای طرح 14 روستای بدون بیکار در گلستان خبر داد.

کاهش بیکاری در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود ربیعی در سومین کارگروه اشتغال استان گلستان با بیان اینکه 970 هزار شغل تا پایان سال جاری باید در کشور ایجاد شود، اظهار کرد: در برش استانی به 19 هزار و 400 شغل برای استان گلستان رسیدیم البته توان گلستان بیش از این عدد است، معتقد هستیم باید ایجاد اشتغال در گلستان برای بیش از 20 هزار نفر باشد تا شاهد کاهش بیکاری در استان باشیم.

وی تصریح کرد: کمتر از 10 درصد اشتغال ایجاد شده متعلق به بخش دولتی و شرکت‎های دولتی خواهد بود و 90 درصد از این اشتغال باید در بخش خصوصی ایجاد شود.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه بخش دولتی و خصوصی در کنار هم باید برای رفع مشکلات در حوزه بیکاری کمک کنند، خاطرنشان کرد: در دو سال آینده با محوریت بخش خصوصی، مردم و شرکت‎های تعاونی در سه روستای گلستان محمد آباد گرگان، عطاآباد و روستای وامنان آماری مبنی بر بیکاری ولو برای یک نفر وجود نخواهد داشت.

ربیعی ادامه داد: امسال برای 14 روستا در 14 شهرستان استان نیز طرح‎های اشتغال را فعال کرده‎ایم که تا پایان سال هیچ بیکاری در این روستاها وجود نداشته باشد در واقع این نگاه کمک می‎کند تا رقابت بسیار نزدیک و صمیمانه بین روستاها ایجاد شود.

وی بیان کرد: دو سال گذشته در بحث تولید، کشور دچار مشکل بود اما اکنون در فروش مشکل داریم باید آخرین بخش زنجیره اقتصاد فعال شود و این امر مستلزم آن است که نقدینگی مردم افزایش و کسب و کار بنگاه‌ها فعال‎تر شود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار