در پی قطعی مکرر آب در برخی از نقاط استان؛

شهروندان گلستانی بیش از استاندارد کشوری از منابع آبی استان استفاده می کنند که این موضوع باعث دوچندان شدن بحران آب در استان شده است.

ذخایر آبی  گلستان با بحران مواجه است/شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند

به گزارش گلستان24؛در حال وضعیت منابع آبی کشور رو به وخامت است، استان گلستان نیز تحت تاثیر این کمبودآب قرار گرفته و با مشکلات زیادی روبرو می باشد.

به طور کل سالانه حدود 9 میلیارد متر مکعب باران در گلستان می بارد که از این بین حدود 70 درصد آن به علت گرمای هوا تبخیر و فقط30درصد از آن به عنوان منابع تجدید پذیر باقی می ماند و قسمت زیادی از این منابع نیز به عمق زمین نفوذ می کند.

بهره برداری از منابع زیر زمینی در گلستان چیزی حدود97 درصد از مقدار کل پتانسیل موجود می باشد که این رقم فاصله زیادی با استاندارد کشوری بهره برداری از آبهای زیر زمینی دارد.

با این وجود می توان گفت که مردم استان گلستان در حال مصرف تمامی منابع آبی استان هستند و علت قطعی مکرر آب در شهرستان های استان نیز در ارتباط با همین موضوع است.

در منطقه شمالی استان گلستان بیشتر روستا ها با کمبود و قطعی آب مواجع هستند که این خود زنگ خطری برای آینده آبی استان می باشد و بهتر است شهروندان گلستانی برای جلوگیری و کاهش این بحران در مصرف آب صرف جویی کنند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار