زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: اسرائیل با تحولات کردستان به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه است.

اسرائیل با تحولات کردستان به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه است

به گزارش گلستان 24 ؛ سید محمد حسینی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: جبهه مردمی پنج ماه قبل از انتخابات تشکیل شد و توانست در فرصتی کوتاه باهمگرایی ۴۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: برنامه عملیاتی و راهبردی خوبی توسط جمنا برای انتخابات ۱۴۰۰ تدارک دیده‌شده است.

حسینی اظهار کرد: در زمان انتخابات گزینه نهایی جمنا دیداری با یکی ازخوانندگانی داشت که وجهه خوبی نداشت و این دیدار فرصتی را به دست رقیب داد تا در راستای تخریب از آن بهره ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: در زمان انتخابات تعدادی از نیروهای انقلابی معتقد بودند چون تا این زمان تمام دوره‌های ریاست جمهوری دو دوره‌ای بوده است پس نباید گزینه‌ای را معرفی کنیم چراکه نتیجه‌ای نخواهد داشت اما این حرف با هیچ منطقی سازگار نیست و مطرح‌شدن گزینه‌ها برای ارتقای سطح آگاهی مردم بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از علت‌هایی که آقای روحانی توانست پیروز انتخابات شود این بود که از خطوط قرمز عبور کردند و تخریب را در دستور کار خود قراردادند.

حسینی گفت: مدت‌هاست که اسرائیل به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه بوده و تلاش می‌کند از همه‌پرسی استقلال کردستان نهایت بهره را ببرد و همان‌گونه که کشور عثمانی با تجزیه شدن از بین رفت عراق را هم به همین سمت بکشد.

وی افزود: بااینکه در دنیا جنگ‌هایی که رخ می‌دهد جنگ‌های اعتقادی نیست بهای زیادی به رزمندگان می‌دهند و ما که جبهه‌های الهی داشتیم باید بیشتر به این موضوع بپردازیم.

حسینی - کراپ‌شده

 

حسینی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات فرهنگی امروز کشور بحث هجمه‌های فرهنگی است که برخی افراد با آن همراهی و به‌نوعی آن را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

وی افزود: ما باید افتخارات دوران دفاع مقدس را با تولید فیلم، تئاتر و سریال زنده نگه‌داریم و الگویی به نسل جوان خود معرفی کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند به جوانان ارزشی بها دهید اما می‌بینیم که به افراد غیر ارزشی بهاداده می‌شود به‌گونه‌ای که ما حتی یک فیلم هم از دوران جنگ و دفاع مقدس نساختیم.

دولت به ساخت فیلم های ارزشی اهتمام ورزد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: در حال حاضر ۷۰ قسمت از فیلم‌نامه سریال حضرت موسی توسط مرحوم سلحشور نوشته‌شده اما متأسفانه اهتمامی برای ساخت این مجموعه دیده نمی‌شود و این در صورتی است که ما درگذشته سریال حضرت یوسف را ساخته و نتیجه خوبی از آن گرفته‌ایم.

وی افزود: ما تقسیم‌بندی هنر ارزشی و یا غیر ارزشی نداریم یا دولت‌ها مسئولیتی برای بهشت رفتن افراد ندارند چراکه به‌زور نمی‌شود افراد را هدایت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در رابطه با انتخاب وزیر علوم اظهار کرد: امید داریم هرچه سریع‌تر یک انسان معقول و منطقی برای این پست توسط دولت انتخاب شود تا مطالبات رهبری در این زمینه تحقق پیداکرده و ما در بحث مسائل علمی و فناوری دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حسینی با اشاره به انتخاب صالح امیری به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از اصلاح‌طلب‌ها به دنبال گزینه تندروتری برای این پست بودند اما اصول‌گراها ترجیح دادند صالح امیری در این سمت باقی بماند.


منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار