استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه پایانه اینچه‌برون به یکی از محورهای صادرات و توسعه استان گلستان تبدیل شده، گفت: در دولت یازدهم ۷۶ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن اینچه‌برون هزینه شد.

هزینه میلیاردی برای تکمیل راه‌آهن اینچه‌برون

به گزارش گلستان 24؛ حسن صادقلو ظهر امروز در مراسم ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران از کریدور ریلی اینچه‌برون اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب ورود این قطار به ایران است که سبب شکوفا شدن کریدور شمال ,جنوب شد و باید این رونق, با راه‌ندازی, پایداری, ایجاد خط عریض و غیره انجام شود تا رونق ترانزیتی در حوزه ریلی شکل گیرد و تبدیل به ارزش افزوده شود.

وی افزود: در آغاز دولت آقای روحانی, 26 درصد از مسیر راه‌آهن اینچه‌برون با اعتبار 76 میلیارد تومان باقیمانده بود که در این دولت هزینه شد و به بهره‌برداری رسید.

استاندار گلستان افزود: همچنین مسیر ریلی که از ابتدا بنیان‌گذاری شده و عوض نشده بود از مسیر قره‌تپه به طرف گرگان به طول 18 کیلومتر و با اعتبار 20 میلیارد تومان در سال 93 هزینه شد.

صادقلو تصریح کرد: طرح تغییر از قره‌تپه به بندرگز بیش از 100 میلیارد تومان در سال 94 کلنگ‌زنی و تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار گلستان یادآور شد: باید بهره‌وری از حمل‌و‌نقل ریلی به 30 میلیون تن برسد و در  افق 3 ,4 ساله به 10 میلیون تن برسد و طلیعه خوبی است تا این کریدور ریلی تبدیل به ارزش افزوده شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: مهم‌ترین کلید واژه در این کریدور این است که باید در حوزه راه‌آهن پایداری این اتفاق صورت گیرد و در یک اندام جامع حرکت کند, زیرا اگر این موضوع به صورت پایدار صورت نگیرد سبب سرخوردگی بیشتر خواهد شد و یکی از تعصبات ما باید پایداری این مسئله باشد.

صادقلو گفت: عامل پایداری در این کریدور, ایجاد یک سری معافیت‌ها و تسریع و تسهیل در ایجاد این معافیت‌ها خواهد بود که سبب تشویق تکرار در این کریدور خواهد بود.

استاندار گلستان اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای پایداری در این امر, باید کارگروهی شکل گیرد تا بتوانیم در این کارگروه به افق‌های مورد نظر برسیم و تحول اقتصادی در منطقه و استان ایجاد کنیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار