در جلسه ارائه برنامه به شورای شهر گرگان مطرح شد

سه داوطلب تصدی سمت شهرداری در گرگان در جلسه با اعضای شورای شهر ضمن انتقاد از وضعیت فعلی مدیریت شهری گرگان به ارائه برنامه های خود پرداختند.

انتقاد داوطلبین سمت شهردار از روند توسعه شهر گرگان
به گزارش گلستان 24 ، جلسه ارائه برنامه داوطلبین تصدی شهرداری در گرگان ظهر دوشنبه برگزار شد و سه نفر از کاندیدای کرسی شهرداری در گرگان به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

این جلسه با حضور فائزه عبداللهی، علی‌اصغر یوسفی، سعید رحیمی، حسین ربیعی، مهران کاظم نژاد، حمیدرضا آقا ملایی و در غیاب ناصر گرزین، ابراهیم جرجانی و تیموری کار خود را آغاز کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: اعضای شورای شهر مهم‌ترین وظیفه خود را انتخاب شهردار می‌دانند و ما برای انتخاب شهردار فراخوان منتشر کردیم تا از خرد عمومی بهره ببریم.

فائزه عبداللهی افزود: ۵۱ نفر با تجارب مختلف از سراسر کشور به‌عنوان کاندید کرسی شهرداری ثبت‌نام کردند که درنهایت ۱۹ نفر به‌عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته صحن علنی شورا به علت حضور نداشتن تعدادی از اعضای شورا که با هماهنگی قبلی نبودشان اطلاع‌رسانی شده بود برگزار نشد به همین دلیل در جلسه فوق‌العاده که سه‌شنبه برگزار شد برای ارائه برنامه‌های کاندیداهای کرسی شهرداری گرگان رأی‌گیری کردیم.

شورای شهر گرگان - کراپ‌شده

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی‌خواستیم زمان را برای انتخاب شهردار از دست دهیم این برنامه‌ریزی انجام شد تا در جلسات هیئت‌رئیسه شورا این جلسات برگزار شود و سایر اعضای شورا هم حضورداشته باشند.

در ادامه مهدی مهاجر تبریزی به‌عنوان نخستین کاندید به اعلام برنامه‌های خودپرداخت. وی متولد سال ۱۳۵۰ در گرگان و دارای کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش زلزله است.

مهاجر تبریزی درگذشته مسئولیت‌هایی همچون جانشین معاونت شهرسازی، مسئول شهرسازی منطقه یک، عضو هیئت‌مدیره تاکسیرانی گرگان، دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰، کارشناس دفتر فنی عمران و ... را عهده‌دار بوده است.

وی ایجاد نظم مالی، شفافیت و اطلاع‌رسانی عمومی، حرکت به سمت واگذاری خدمات عمومی به بخش خصوصی، کاهش هزینه‌های جاری شهرداری و صرفه‌جوی، تحقق بودجه پیش‌بینی‌شده در ابتدای سال آینده، حرکت به سمت ایجاد و دستیابی به منابع درآمدی پایدار، مشارکت شهروندان در هزینه‌های شهری و ... را ازجمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

مهاجر تبریزی گفت: در حوزه خدمات شهری باید نظارت مستمر و دقیق بر کار پیمانکاران داشته باشیم و هزینه‌های شهر را کاهش دهیم همچنین بخش پلیس ساختمان و سد معبر را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 وی با اشاره به وضعیت نابه سامان اتوبوس‌رانی تصریح کرد: لازم است ناوگان اتوبوس‌رانی نوسازی شود و تلاش کنیم سطح تجارب افراد جذب شده به سازمان را افزایش دهیم.

مهاجر تبریزی ادامه داد: ایجاد ساختار مدیریت بحران در زمان وقوع سیل و زلزله و ...، آموزش شهروندان در بحث تفکیک زباله، تکمیل پروژه‌های فرهنگ‌سرا، ایجاد پیاده‌روها، توجه به ورزش بسکتبال به‌عنوان یکی از جاذبه‌های شهر گرگان، توجه به بافت تاریخی گرگان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های شهری، پیگیری تصویب طرح تفصیلی شهر گرگان و ... از دیگر برنامه‌های من برای تصدی‌گری در شهرداری است.

وی گفت: داشتن شهربازی و تله کابین به‌تنهایی کافی نیست بلکه باید تلاش کنیم این موارد را به شکل ویژه در شهر پیاده کنیم.

مهاجر تبریزی ادامه داد: سرمایه‌گذار زمانی می‌تواند به شهر ما برای سرمایه‌گذاری مراجعه کند که شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده باشیم.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از زمان آغاز جلسه ابراهیم جرجانی هم به جمع دیگر اعضای جلسه اضافه شد.

علی‌اصغر بیانی به‌عنوان دومین کاندید تصدی شهرداری گرگان به ارائه برنامه خودپرداخت. مدیرعاملی جمعیت هلال‌احمر گلستان، فرمانداری علی‌آباد کتول، مشاور رئیس دفتر استاندار، فرمانداری جهرم، شهردار منطقه یک گرگان و ... ازجمله سمت‌هایی است که وی عهده‌دار بوده است.

بیانی در این جلسه اظهار کرد: به نظر من شهرداری ازنظر مسائل درآمدی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و شاید برنامه‌های عمرانی از یک منظر سخت باشد اما با برنامه‌ریزی جامع و علمی‌تر باید از حالت سنتی خارج شود.

وی اظهار کرد: هوشمند سازی شهر و شهرسازی، مدیریت بهینه منابع و مصارف، اجرای عدالت در خدمات شهری، جمع‌آوری آب‌های سطحی و استفاده از آن در حوزه فضای سبز، تقویت سرمایه اجتماعی و مدیریت سرمایه‌گذار، شرکت دادن مردم در امورات شهری گرگان، تبدیل گرگان به شهری مدرن، شهروندمداری ازجمله برنامه‌های من برای شهر گرگان است.

بیانی افزود: اعضای شورای شهر نباید تنها به رزومه کاری افراد توجه کنند بلکه باید به بازخوردهای عملکرد آن فرد و مدیر در زمان مدیریتش را هم لحاظ کنند.

نفر سومی که به ارائه برنامه‌های خودپرداخت جعفر میرکتولی بود.

وی اجرای برنامه‌های شهری را مناسب با نیازهای مردم عنوان کرد و افزود: پروژه‌های اجتماعی متناسب با نیاز مردم در سطح شهر باید به‌عنوان اولویت‌های شهرداری در نظر گرفته شود.

میرکتولی ادامه داد: شهرها موجود زنده هستند و اگر برنامه کوتاه‌مدت داشته باشیم نمی‌توانیم موفق شویم بلکه باید به برنامه شهرهای بزرگ و موفق دنیا نگاه کنیم و الگوسازی کنیم.

وی افزود: گرگان طرح راهبردی دارد که ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد اما به‌عنوان طرح بالادستی به آن نگاه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد مکانی برای گفتمان در سطح شهر، ایجاد ارتباط شهرک سروش و خیابان‌های شمالی آن به بلوار صیاد، اتصال شهرک تالار از قلعه حسن به گل شهر، جداره سازی رودخانه النگدره، ایجاد تفرجگاه‌های مختلف، تقویت و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، تکمیل رینگ گرگان، همکاری گسترده با نهادها... ازجمله برنامه‌هایی است که برای شهر گرگان در نظر گرفته‌ام.

میرکتولی ادامه داد: شهردار باید فردی انتخاب شود که مدیری با قاطعیت علمی باشد و هدفمند کار کند.

وی تصریح کرد: باید زیرساختی فراهم کنیم که شهردار به شکل آنلاین وضعیت شهر را بررسی و ارزیابی کند.

وی بابیان اینکه ما مشکل درآمد داریم، تصریح کرد: ایجاد راهکار در صرف جویی در هزینه‌ها، تشکیل کارگروه جذب سرمایه‌گذار، تهیه طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری گرگان، ارتقای کارایی نظام تشخیص و وصول درامد در شهرداری، تنظیم مناسبات مالی و ... ازجمله مواردی است که می‌تواند مشکل درامد را حل کند.

میرکتولی ادامه داد: من می‌توانم مشاوران محمدباقر قالی‌باف شهردار اسبق تهران و افرادی که برای جذب امکانات به وی کمک می‌کردند را به شهر گرگان معرفی کنم.

وی گفت: درآمدزایی پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری پایدار است و شاهدیم در کشورهای اطراف ما جواب داده است.

میرکتولی اظهار کرد: بافت شهر گرگان غیررسمی است و دوگانگی بافت‌داریم بنابراین باید بافت قدیم گرگان را به شکل ویژه نگاه کنیم چراکه این بافت سومین بافت قدیم در کشور است.

وی با اشاره به مشکل ترافیکی در گرگان اظهار کرد: گرگان بر اساس شاخص‌های علمی دارای ترافیک نیست بلکه با یک کار کوتاه‌مدت می‌توان مشکل ترافیک گرگان را حل کرد.

میرکتولی تصریح کرد: اگر شهرداری ایستگاه اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی را به لایه دوم ببرد و فضایی مجزا را در نظر بگیرد ۵۰ درصد از بار ترافیکی در شهر کاسته می‌شود.

وی با اشاره به تعامل با سازندگان اظهار کرد: ساخت‌وساز می‌تواند از ارکان مهم درآمدزایی باشد و شهرداری باید برای سرمایه‌گذاری افراد در شهر گرگان فضای امنی ر ایجاد کند تا سرمایه‌گذاران به شهر جذب شود.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار