اولین دانشجوی گلستانی قهرمان کشتی ساحلی در گفتگویی مطرح کرد؛

دانشجوی دانشگاه آزاد گرگان که اولین فرد دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی ساحلی جوانان است و توانست جزو سه نفر افراد برتر در کشور شناخته شود در گفتگویی اختصاصی از این رشته ورزشی و دغدغه هایش گفت.

همکاری مسئولین دانشگاه با قهرمان کشتی ساحلی

به گزارش گلستان24؛به نقل از دانشجو سلام؛ هاشم رضانژاد متولد سال۷۶ از روستای یساقی و دانشجوی ترم ۵ رشته حقوق دانشگاه آزاد گرگان و عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد است.

این جوان دانشجو که امسال برای قهرمانی کشتی ساحلی انتخاب شدجزو اولین نفرات این رشته در استان و در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که به تیم ملی دعوت شد و اکنون نیز در اردو به سر می برد.

هاشم رضانژاد

وی در تعطیلات چند روز گذشته به گرگان آمده و با حضور در دفتر دانشجو سلام در گفتگو با ما از فعالیتهای ورزشی و مشکلاتش گفت.

مصاحبه زیر متن گفتگوی خبرنگار ما با این دانشجوی ورزشکار است.

به عنوان اولین سوال کمی در مورد فعالیت های ورزشیتون برامون بگید

من از سن ۹ سالگی با تشویقهای پدر و مادرم به ورزش کشتی روی آوردم و البته برادر بزرگترو دایی ام نیز از قهرمانان کشتی هستن و خانواده ورزشکارم دلیلی بود بر علاقه مندی من به این ورزش و در طی این مدت در مسابقات شهرستانی و استانی شرکت کردم و توانستم رتبه های برتر در این مسابقات کسب کنم.

 

نحوه انتخابتون به اردوی تیم ملی چگونه بود؟

در مسابقات قهرمانی کشور در استان در وزن ۶۰ کیلوگرم اول شدم و از بین قهرمانان استانها ۵ نفر انتخاب و از بین آنها ۳ نفر انتخاب شدند که برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی به اردوی تیم ملی دعوت شدیم و نهایتا از بین این سه نفر یک نفر برای مسابقه آسیای و یک نفر برای مسابقات جهانی انتخاب می شود.

مسابقات تیم ملی کشتی ساحلی قراره کجا برگزار شود؟

مسابقات قهرمانی کشوری که در اوایل شهریور به میزبانی بندرگز و انتخاب تیم ملی هم در نوشهر برگزار شد و قراره نفرات برگزیده اردو در ۲۳مهر در مسابقات کشتی ملی جوانان که در ترکیه برگزار می شود شرکت کنند.

هاشم رضانژاد1

آقای رضانژاد به نظر شما جایگاه کشتی ساحلی در استان ما چگونه است؟

باید بگویم با وجودیکه استان ما قهرمانان کشتی زیادی دارد و استانی است که از نعمت دریا و ساحل برخوردار است اما متاسفانه با توجه به این استعدادها رشد این رشته ورزشی تقریبا صفر است و تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله زیادی داریم و با توجه به اینکه ریاست سازمان تربیت بدنی ما یک قهرمان کشتی است و در این خصوص دغدغه دارد امیدواریم این مشکلات بزودی مرتفع شود.

شما با توجه به اینکه دانشجو هستید مشکلی برای تحصیل براتون بوجود نیامد؟

من دانشجوی ورودی ۹۴ هستم و در این مدت مشکلی برای تحصیل نداشتم ولی امسال که برای اردوی تیم ملی دعوت شدم برای تحصیلم نگرانی دارم چون ۲۰ واحد انتخاب کردم و با توجه به اینکه تا پایان مهر ماه در اردو هستم و اگر جزو دو نفر انتخابی باشم باید این اردوها را به طور مستمر ادامه دهم برای همین نمیتوانم در کلاسهای درس حضور داشته باشم به همین جهت از مسئولین گروه حقوق و اساتید خواهشمندم با من همکاری کنند.

البته در تیم ملی در وزنهای مختلف دانش آموزان و دانشجویان استانهای دیگر هم هستند که برای ادامه تحصیلشان مشکلی ندارند و امیدوارم مسئولین دانشگاه ما نیز در این خصوص همکاری کنند.

 

آقای رضانژاد شما عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد هستید لطفا در این مورد برامون توضیح میدید؟

بله البته من قبلا ۵سالی در بسیج محلات سابقه فعالیت داشتم و زمانی که وارد دانشگاه شدم همراه با بسیج دانشگاهمون به اردوی راهیان نور رفتم که این رفتن هم ماجرا دارد و قرار نبود بروم اما بالاخره با دعوت شهدا رفتم و سفر بسیار خوبی بود و بسیار حال معنوی و تاثیر گذاری داشت اون سفر باعث شد عضو بسیج بشم و به دعوت دوست خوبم آقای امیرحسین شاد عضو شورای پایگاه شدم و در حال حاضر هم مسئول تربیت بدنی پایگاه هستم.

شما به عنوان یه ورزشکار بسیجی تا چه حد سعی کردین توصیه های رهبری را در زمینه ورزش عمل کنین؟

مقام معظم رهبری همواره توصیه های ارزنده ای به جوانان در زمینه های مختلف دارند و توصیه معروف ایشان به جوانان در عمل به سه اصل تهذیب، تحصیل و ورزش را نیز همگان شنیده اند از اینرو در این نکات کلیدی که ایشان فرمودند همه آنچه که یک جوان انقلابی باید بداند آمده است من هم سعی کردم به ورزش در کنار درس و فعالیت هایم در بسیج توجه جدی داشته باشم و خدارو شکر با تمرینهای مستمر امروز توانستم تا مرحله قهرمانی آن را ادامه دهم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار