معاون مرزبانی گلستان خبر داد

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با اشاره به طراحی برنامه‌های متنوع ویژه هفته ناجا، گفت: این برنامه‌ها به صورت مردمی و علم محور تدوین شده‌اند.

برگزاری بیش از 50 برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در استان

به گزارش گلستان24؛ حسین لیاقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس با موضوع تشریح برنامه‌های مرزبانی استان گستان در هفته ناجا، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم در سال جاری اقدامات خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هم مردم از برنامه‌های مرزبانی اطلاع بیشتری داشته باشند و هم برنامه‌ها مردمی‌تر و با تمرکززدایی از ستاد مرکزی استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در هفته ناجا سال 1396 مرزبانی استان گلستان بیش از 50 برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را برگزار خواهد کرد، افزود: برنامه‌های مرزبانی استان گلستان هفته ناجا در جمعه 14مهرماه سال جاری با سخنرانی فرماندهان مرزبانی در شهرستان‌ها، شهرها و برخی روستاها در نماز جمعه اهل سنت و تشییع نقاط مرزی آغاز خواهد شد.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان در تشریح سایر برنامه‌های مرزبانی استان گلستان در روز اول هفته ناجا، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، سخنرانی در مساجد و محافل دینی، حضور پرسنل مرزبانی در نماز جمعه و تبلیغات میدانی با محوریت موضوعات اجتماعی از سایر برنامه‌های ما در روز جمعه 14 مهرماه است.

لیاقی با تاکید بر اینکه روز شنبه 15 مهرماه و دومین روز هفته ناجا روز پرکار و مهمی در ارائه برنامه‌های مرزبانی استان گلستان است، ادامه داد: برنامه‌های این روز با صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و مرزبانی در سه شهر گنبدکاووس، بندرترکمن و گرگان برگزار آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح پل روستای چاد یکی دیگر از برنامه‌های ما در هفته ناجاست، تصریح کرد: این پل که از پروژه‌های استانی و ملی است در سال‌های گذشته و در جریان سیل به وقوع پیوسته در نقاط مرزی گنبدکاووس دچار تخریب شده بود که در هفته ناجای امسال عملیات ساخت مجدد آن به پایان رسیده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان تقدیر از فرماندهان نمونه و پیشکسوت مرزبانی استان گلستان را برنامه دیگر روز دوم هفته ناجا در مرزبانی استان دانست و گفت: روز یکشنبه 16 مهرماه نیز برنامه‌هایی از جمله اهدای خون کارکنان مرزبانی استان گلستان، تشکیل شورای اداری در هنگ مرز اترک با حضور مسوولانو مدیران استانی و شهرستانی و همچنین نشست با سران طوائف و ریش سفیدان نقاط مرزی و منتفذینمحلی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

لیاقی برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی و قرائت پیام مهر در مدارس را از جمله برنامه‌های مرزبانی استان گلستان در روز دوشنبه 17 مهرماه عنوان کرد و گفت: سامانه 147 مرزبانی استان گلستان در این روز دیدارهای مردمی و چهره به چهره فرماندهان مرزبانی را با مردم سامان می‌دهد.

وی از اجرای طرح مردم‌یاری با عنوان ویزیت رایگان بیماران و ارائه داروی رایگان به آن عزیزان در نقاط مرزی در چهارمین روز هفته ناجا خبر داد و اضافه کرد: در روز سه شنبه 18 مهرماه نیز جلسه نمانیدگان مردم شهرستان‌های بندر ترکمن، گنبدکاووس و گرگان با مسوولان مرزبانی با هدف تعامل بیشتر مهم‌ترینبرنامه این روز خواهد بود.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان برنامه‌های مرزبانی ناجا در روز چهارشنبه 18 مهرماه را با محوریت علمی دانست و خاطرنشان کرد: دیدار با روسا، معاونین پژوهشی و اساتید دانشگاه‌های استان گلستان و همچنین جلسه با نهادها و سازمان‌های مردم نهاد از جمله برنامه‌های این روز است.

لیاقی برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا و نشست تعاملی با واحدهای انتظامی را مهم‌ترین برنامه‌های روز پنج شنبه 20 مهرماه سال جاری و آخرین روز از هفته ناجا دانست و گفت: شرکت در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز گلستان، تجلیل از خانواده‌های پرسنل و برنامه‌های متعدد فرهنگی و تفریحی دیگری نیز برای پرسنل و خانواده‌های محترمشان برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم بتوانیم با قدرت و همت بالا آنها را برگزار کنیم.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب رسانه‌ها و مطبوعات استان گلستان با مرزبانی، افزود: این همکاری که در سطح کشور بی‌نظیر است توانسته ما را در پیشبرد اهدافمان کمک بسیار زیادی کند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار