جانشین فرماندهی انتظامی گلستان خبر داد

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان از رشد 56 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری قریب به چهار تن کشفیات مواد مخدر در استان داشتیم.

رشد 56 درصدی کشفیات مواد مخدر در گلستان/ نیروی انتظامی مهمترین نهاد متولی برای ایجاد امنیت در جامعه است

به گزارش گلستان 24 ،  مسعود فروزان‎نیا صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت هفته ناجا اظهار کرد: 14 تا بیستم مهر ماه به نام هفته ناجا نامگذاری شده و شعار امسال برای هفته ناجا« پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» می‎باشد.

وی نیروی انتظامی را مهمترین نهاد اجتماعی در بحث نظارت  اجتماعی عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی مهمترین نهاد متولی برای ایجاد امنیت در جامعه محسوب می‎شود و تعامل دو سویه میان مردم و پلیس موجب حس اعتماد بین  این دو شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان با بیان اینکه وظیفه پلیس تأمین امنیت و حفظ جان و ناموس مردم  و حفاظت از ارزش‎های دینی و انقلابی است تصریح کرد: امنیت یک مقوله چند بعدی است در واقع امنیت و احساس امنیت یک مسأله نسبی است که مردم آن را حس می‎کنند.

فروزان‎نیا بیان کرد: در موضوعات مختلف بخش عمده‎ای از وظایف پلیس با مشارکت مردم انجام می‎شود به عنوان مثال در شروع مدارس، طرح بازگشایی مدارس را داشتیم که تمامی مدارس و محیط‎های فرهنگی تحت پوشش نظارت کنترلی پلیس برای احساس امنیت در جامعه در آمد، در این رابطه مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند و تا کنون مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته است.

*قرار گرفتن گلستان در مسیر عبور مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان در ادامه به یکی از دغدغه‎های مهم رهبر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بحث معتادین متهاجر و ورود مواد مخدر همواره یکی از دغدغه‎های اصلی رهبر معظم انقلاب محسوب‎ می‎شود متأسفانه گلستان یکی از استان‎هایی است که در مسیر عبور مواد مخدر قرار گرفته است با این وجود با مشارکت مردم خیلی از موضوعات مواد مخدر را تحت کنترل قرار داده‎ایم.

فروزان‎نیا ابراز کرد: در 6 ماه نخست سال جاری قریب به چهار تن کشفیات مواد مخدر در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد 56 درصد کشفیات مواد مخدر در استان بودیم.

وی بحث تکریم ارباب رجوع را یکی از دغدغه‎های ناجا عنوان کرد و گفت: بحث تکریم ارباب رجوع سرلوحه کار ناجا قرار دارد و در چند سال گذشته با اجرای طرح‎هایی همچون طرح مکنا «مدیریت کیفیت» و ارائه خدمات به ارباب رجوع اقدامات خوبی در این بحث انجام شده است.

فروزان‎نیا خاطرنشان کرد: سعی می‎کنیم شأن و منزلت شهروندانی که به پلیس مراجعه می‎کنند رعایت شود حتی بحث رعایت حقوق شهروندی متهمان نیز سرلوحه کار ما قرار دارد.

وی در خصوص بحث آموزش در ناجا گفت: اولویت اصلی ناجا آموزش چه در بحث کارکنان و چه در بحث آموزش‎های همگانی است در واقع اعتقاد داریم افراد هر چه دانش و علم موضوعی داشته باشند اگر آموزش وجود نداشته باشد در جاهایی با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین کلاس‎های آگاه‎سازی متعددی در سطوح مختلف از جمله مدارس و دستگاه‌های دولتی توسط ناجا برگزار می‎شود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار