معاون اجتماعی مرزبانی گلستان:

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با اشاره به بروز برخی مشکلات فیزیکی در ارائه خدمات کتابخانه روستای مرزی «کرند»، گفت: پیگیر رفع این مشکل از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هستیم.

پیگیر رفع مشکلات کتابخانه «کرند» هستیم/ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار مرزبانی است

به گزارش گلستان 24 ، حسین لیاقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس پیرامون آخرین وضعیت کتابخانه روستای مرزی «کرند» که به نوعی از جمله معدود فضاهای فرهنگی در بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس است، با اشاره به اینکه مرزبانی نیروی انتظامی تنها در برخی از موارد اختیارات و وظایف اجرایی را برعهده دارد، اظهار کرد: در حوزه برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی که وظایف اجرایی آنها بر عهده دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است مرزبانی ناجا به عنوان رابط مردم مرزنشین و مسوولان مشکلات را منتقل کرده و پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در مرزهای استان گلستان اقداماتی را برای پیشگیری و فرهنگ سازی اجرا کرده‌ایم، افزود: بیش از آنچه که به عنوان پیشگیری و فرهنگ سازی بیان شد بر عهده مرزبانی نیست زیرا بخش عمده وظایف ما در حوزه امنیت مرزنشینان و ثبات و آرامش در این مناطق تعریف شده است.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با تاکید بر اینکه نسبت به وضعیت فعلی کتابخانه روستای کرند آنچه در اختیار ماست اطلاعات نسبتا خوبی است، خاطرنشان کرد: با تکمیل اطلاعات لازم نسبت به این مکان فرهنگی تصمیمات مقتضی درباره آن گرفته خواهد شد.

لیاقی با اشاره به اینکه آنچه ما درباره کتابخانه روستای کرند می‌دانیم این است که این کتابخانه در حال حاضر تنها به مرکز امانت کتاب تبدیل شده است، ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی خطرات احتمالی ناشی از فرسودگی مکان کتابخانه که بسیار قدیمی است ریسک حضور مردم در این مکان برای مطالعه بسیار بالاست که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان مرکزی با عنوان دفتر تحقیقات کاربردی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این دفتر در حوزه علمی و پژوهشی وظایفی بر عهده دارد که موضوعات فرهنگی و علمی به ویژه موضوع کتابخانه‌ها و مطالعه مرم مرزنشین در حوزه کاری این مرکز است و قطعا در این حوزه اقدامات خوبی را انجام خواهد داد.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با تاکید بر اینکه تعامل مرزبانی استان گلستان با نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار خوب است، اضافه کرد: به همت دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی گلستان چند جلسه با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌ایم و حتی یک مرحله طرح کتابخانه سیار را نیز در مرزبانی استان گلستان اجرا کرده‌ایم.

لیاقی با اشاره به اینکه قطعا موضوع وضعیت این کتابخانه را به مسوولان مربوطه منتقل خواهیم کرد، گفت: با توجه به شناختی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان داریم حتما پیرامون رفع مشکلات این کتابخانه تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد و کار نیز در حد وسع و توان قانونی خود در خدمت مردم مرزنشین در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار