رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی ایران:

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی ایران با بیان اینکه هم اکنون در کشور اتفاق افتادده و درگیرآن هستیم، تاکید کرد: مشکل ما تغییر اقلیم نیست بلکه باید نگرش نسبت به اقلیم در کشور تغییر کند.

نیازمند تغییر نگرش نسبت به اقلیم کشور هستیم

به گزارش گلستان 24 ؛  مجید حبیبی نوخندان ظهر چهارشنبه در گردهمایی سالیانه محصولات کشاورزی اظهار کرد: باید از روزمرگی توجه به مسایل هواشناسی خارج شده و به سمت مهندسی و برنامه ریزی در این حوزه برویم.

وی با بیان اینکه هنوز برای آغاز فصل زمان مشخص می کنیم، افزود: این امر نشان می دهد ما مهندسی کشاورزی نکرده ایم و دچار روزمرگی در این حوزه هستیم.

 رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی ایران  با تاکید بر اینکه باید نقش هواشناسی را در تعیین زمان کشت پررنگ ببینیم، ادامه داد: عده ای تصور می کنند در مسیر تغییر اقلیم قرار داریم اما این نگاه کاملا اشتباه است چرا که تغییر اتفاق افتاده و چون تدریجی است کمتر متوجه آن هستیم.

مجید حبیبی نوخندان

وی با یادآوری اینکه در سال ۱۳۸۵ در بندرگز به مدیران استان گلستان اعلام کردم تغییر اقلیم در استان اتفاق افتاده اما برای آن ها ملموس نبود، اضافه کرد: از سال گذشته اقلیم گلستان به سمت پدیده حدی حرکت کرده و هم اکنون شاهد سرما بیش از حد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از سرمای سال ۹۵ گلستان در بخش کشاورزی و باغبانی لطمه زیادی دید اما از این خسارت چه درسی گرفته ایم، متذکر شد: درس بزرگ ما از این پدیده باید تدبیر برای آینده باشد تا دچار خسارت های کمتری شویم.

حبیبی نوخندان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ما تغییر اقلیم نیست بلکه با یک راه حل ساده و تغییر نگرش به اقلیم مشکل ما حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مشکل ما در نگرش اقلیم است نه در تغییر اقلیم، خاطرنشان کرد: ما باید برای تغییراقلیم برنامه ریزی کنیم کنیم تا خشکسالی و سرما به ما خسارت  کمتری وارد کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در وسط تغییر اقلیم و درگیر آن هستیم از اجرای طرح پایش فصلی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی ها گلستان به سمت کاهش بارندگی پیش می رود و بارش بارندگی در پاییز کاهش یافته و هم اکنون در دل تغییر آب و هوا هستیم.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار