امام جمعه گرگان:

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت که هم اینک 63 درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت بوده و از خدمات آن بهره مند هستند.

مردم باید از مزیت های طرح نظام ارجاع آگاه شوند

به گزارش گلستان 24؛ طاهر موهبتی در دیدار معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان اظهارداشت: در قالب خدمات این بیمه فرانشیز از 37 درصد در قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به 6 درصد و 3 درصد در بخش های مختلف کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه به زودی بدهی های طرح تحول نظام سلامت با نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت خواهد شد، همچنین گفت که نظام ارجاع الکترونیک از اولویت های اجرایی وزارت بهداشت است.
موهبتی ،گلستان را اولین استان در کشور بیان کرد که بستر فناوری الکترونیک (ای تی) نظام ارجاع در آن مهیا و این طرح به اجرا در آمده است.
مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: اگر بخواهیم نظام ارجاع را توسعه دهیم باید نقاط ضعف و قوت آن احصا تا در کل شهرها اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه درگلستان و امام جمعه گرگان نیز طرح نظام ارجاع را بسیار خوب توصیف کرد وگفت: مردم باید از مزیت های آن آگاه شوند و اجرای طرح به گونه ای باشد که مراجعین به مراکز درمانی به زحمت نیفتند.
آیت الله نورمفیدی افزود: طرح تحول نظام سلامت از ابتدای اجرا انتظاراتی در جامعه ایجاد کرد که هنوز به نقطه مطلوب از نگاه مردم نرسیده است.
امام جمعه گرگان ادامه داد که انتطار ازمسئولان کشوری و استانی این بوده که برای تامین امکانات درمانی و توسعه خدمات نظام سلامت در مناطق مرزنشین و محروم توجه ویژه ای شود چرا که دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی در برخی نقاط مرزی گلستان سخت است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد که با توجه به آغاز ساخت بیمارستان 64 تختخوابی در مراوه تپه بخشی از این مشکلات حل شود.

 معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با آیت الله نورمفیدی

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار