نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از مسئولان اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که پیگیر رفع مشکل آب و کاهش آسیب های خشکسالی دراین منطقه باشند.

درخواست امام جمعه گرگان از مسئولان اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش گلستان24؛از دفتر امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار بخشدار، امام جمعه و جمعی از روحانیون بخش داشلی برون و اینچه برون گنبدکاووس اظهار کرد: 90 درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود که بخش زیادی از آن هدر می رود و باید برای مصرف بهینه چاره اندیشی شود.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه این مشکل به یکباره قابل حل نیست، افزود: رفع این مشکل را از طریق مسئولان استانی و کشوری و نیز از طریق وزیر نیرو پس از انتصاب ، پیگیری می کنم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بعضی موارد و مشکلات باید به صورت ویژه پیگیری شود، گفت: مشکل آب در شرق و شمال استان باید به صورت ویژه پیگیری شود.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به کشت شالی در استان افزود: گلستان، استان شالی کاری نیست و برخی زمین های کشاورزی و اراضی زیر کشت این محصول هم اینک به دلیل کم آبی خشک شده است و برخی دیگر از شالیکاران نیز از آب چاه های عمیق استفاده می کنند که شیوه درستی نیست.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر ضرورت پیگیری این مشکل در سطح استانی و کشوری از سوی مسئولان و نمایندگان اظهار داشت: برای برخی مشکلات باید در چرخه مدیریت کشوری تصمیم گیری شود اما بعضی موارد را می توان در استان حل کرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین گفت که حل مشکل آب به صورت اساسی راه درازی در پیش رو دارد.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به برنامه اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی اظهار داشت: امسال استان ما بیش از هفت هزار زائر دارد و این در حالی است که سهمیه استان هر سال حدود دو هزار نفر بوده است.
به گزارش ایرنا اعزام حجاج استان گلستان این روزها در حال انجام است.
استان گلستان در سال های اخیر باتوجه به کاهش نزولات آسمانی، افزایش دمای هوا و کم توجهی به مصرف بهینه با معضل خشکسالی و بحران آب مواجه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار