امام جمعه شهرستان گنبدکاووس:

امام جمعه گنبدکاووس گفت: در کنار اعتماد و امنیت در جامعه باید آموزش‌های لازم برای نهادینه شدن انظباط اجتماعی صورت گیرد و مجموعه معتمدان در نیروی انتظامی گنبدکاووس تشکیل می‌شود.

کاهش 10 درصدی تصادفات در گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24؛حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: بنا داریم مجموعه معتمدان در نیروی انتظامی دایر کنیم تا در مواردی که نیاز به حمایت و پشتیبانی و حضور مردم, خیران, خوبان و محسنین است, بتوانیم از وجود آنها استفاده کنیم و این مجموعه الگو و نمونه خوبی در سطح استان و کشور باشد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: ما همیشه برای عزت و بزرگی در دنیای نابرابری ها و حاکمیت ظلم و استکبار جهانی, به ادبیات مقاومت, ایثارگری, جهاد و شهادت نیازمندیم و مکتب و مرام حسینی, مکتب تامین عزت, بزرگی و ایستادگی است.

ترابی تصریح کرد: آزادی و عدالت اجتماعی هر یک تعریفی دارد و حاکمیت قانون باید شرایطی فراهم کند تا مردم با حقوق شهروندی خود, قوانین و شیوه احقاق حق آشنا باشند تا در زمان بتوانیم بیان کنیم که عدالت اجتماعی و آزادی در جامعه نهادینه شده است.

وی یادآور شد: ما انتظار داریم در چنین جلساتی مسئولان حضور پررنگ داشته باشند و در این جلسه جای نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خالی است و به نظر می‌رسد اگر در جایی حتی جلسات استانی وعده‌ای هم دادند باید در این مراسم حضور داشتند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: هر خیر و خوبی که در جامعه جاری می‌شود و یا استعدادی شکوفا می‌شود, همه در زمینه تامین امنیت و آرامش و انظباط اجتماعی در سایه حاکمیت قانون است و همه اینها را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه بزرگ نیروی انتظامی می‌دانیم.

ترابی تصریح کرد: اگر در جامعه ای نظم و انظباط اجتماعی, امنیت و حاکمیت قانون نباشد, هیچ فردی نمی تواند به فعالیت های عادی خود برسد و حتی راز و نیاز برای خدارند در منزل شخصی و یا مساجد برای افراد میسر نیست.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: باید فضای امنی در جامعه ایجاد کنیم, تا جامعه‌ای بدون حضور پلیس داشته باشیم که به لطف الهی در ایران این فضا ایجاد شده است.

سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده ‌انتظامی ‌گنبدکاووس هم در این صبحگاه مشترک اظهار داشت: امنیت مقوله فراسازمانی است و باید بدون در نظر گرفتن نژاد, قوم, سلایق سیاسی, مذهب, برای همه جامعه تامین شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس افزود: نیروی انتظامی با همکاری دادگستری و دادستان و دیگر مسئولان توانسته در کاهش جرایم در حوزه شهرستان اقدامات موثری انجام دهد و بنا داریم تا پایان سال به صورت پلکانی این جرائم کاهش یابد.

علی‌فر تصریح کرد: در زمینه کشفیات 24 درصد, در زمینه دستگیری سارقین 28 درصد رشد و در زمینه کل آمار تصادفات 10 درصد کاهش و در دیگر موضوعات کشفیات نیز نتایج مطلوبی داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس گفت: باید مشارکت مردم به صورت ذهنی باشد, یعنی همه به ماموران اعتماد کنند و گوش شنوایی برای هشدارها و سخنان نیروی انتظامی وجود داشته باشد و همچنین راهکار علمی و رفتاری وجود داشته باشد تا مردم در کنار پلیس قرار گیرند.

در این مراسم از فرماندهان نمونه, خانواده شهدا, کارکنان پایور و وظیفه, پلیس افتخاری تجلیل شد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار