رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان :

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان با بیان این که با اجرای طرح اشتغال فراگیر، نیاز بازار کار برطرف می شود، گفت: با تدبیر دولت و در قالب این طرح، از طریق بخش های خدمات، گردشگری، ICT و IT و با گسترش رسته شغل های برکشش، نیاز بازار برطرف خواهد شد.

با گسترش رسته شغل های برکشش، نیاز بازار برطرف خواهد شد

به گزارش گلستان24؛موسی بی باک در جلسه ای با رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان افزود: در حوزه تقاضای بازار کار اولویت هایی از سوی دولت و وزارت تعاون در بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشخص شده که تاثیرات مثبتی بر این بخش خواهد گذاشت.
وی با اشاره به موضوع مهم عرضه بازار کار، گفت: طرح‌ هایی مانند مشوق ‌های بیمه ‌ای و یارانه دستمزد در حوزه عرضه بازار کار ابلاغ شده که در کوتاه مدت انجام می‌ شود.
دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: گرگان به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتاز بویژه در بخش گردشگری، شرایط بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد که ستاد اشتغال شهرستان نیز توجه به حوزه گردشگری و IT را مد نظر قرار داده است.
بی باک با بیان این که حمایت از اشتغال و تولید اولویت اصلی ما است، افزود: ارتقای سطح مهارت های کاربردی فارغ التحصیلان دانشگاهی و هدفمند کردن اعتبارات به ویژه دستگاه های متولی اشتغال و آموزش، از جمله موارد مورد تاکید اداره تعاون است که در راستای حمایت از تولید و اشتغال، آن را به طور جدی پیگیری می کنیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان همچنین به سیاست های دولت در بخش توسعه اشتغال اشاره کرد و گفت: رویکرد اساسی دولت، بهره مندی از توان بخش خصوصی و حضور گسترده مردم برای بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ای در راستای توسعه و ایجاد اشتغال است.
بی باک تاکید کرد: حمایت از صنایع دستی و خرید و فروش محصولات ایرانی موضوع بسار مهمی هست که مورد توجه و تاکید مسئولین قرار دارد و این امر موجب ایجاد فرصت های شغلی خواهد شد و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را مبنی بر اقتصاد مقاومتی، به دنبال خواهد داشت.
** احیای مجدد و حمایت از مشاغل سنتی در روستاها
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان نیز در این نشست گفت: مشاغل سنتی به ویژه در روستاها دوباره احیا خواهد شد.
یاسر قندهاری افزود: روستاهای دارای مزیت خاص در تولید یک یا چند محصول مورد حمایت قرار می گیرند که در این راستا با همکاری ادارات تعاون و میراث فرهنگی، در صدد احیای مجدد مشاغل سنتی به ویژه در روستاها هستیم.
وی از آمادگی این اداره در راستای تقویت و توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان گرگان از ظرفیت های بسیار غنی و مناسبی در این زمینه برخوردار است که می توان با استفاده از آن و برنامه ریزی دقیق، به اشتغال پایدار و مولد رسید.
قندهاری تاکید کرد: لازمه توسعه صنایع دستی و مشاغل سنتی، حمایت مناسب بیمه ای و تسهیلاتی در این بخش است که البته اراده و همت افراد نیز باید به این موارد اضافه شود. 
وی اظهار کرد: این اداره توانسته با برنامه ریزی مدون و شناسایی هنرمندان فعال در بخش صنایع دستی، تعداد قابل توجهی از تعهد اشتغال شهرستان را محقق نماید. 

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار