مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان از برگزاری جشنواره ملی نقاشی آیات به میزبانی استان خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی نقاشی آیات به میزبانی استان گلستان

به گزارش گلستان24حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی نقاشی آیات دارای سه بخش نگاه نو و فضای انتزاعی، نگاه کلاسیک و فیگوراتیو و بخش ویژه با موضوع سوره واقعه است.

 

وی با اشاره به دلیل انتخاب سوره واقعه به عنوان یکی از بخش های اصلی جشنواره، افزود: این سوره به بزرگترین رویدادی که بناست در جهان اتفاق بیفتد و به شروع زندگی جاودانی می پردازد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به مضامین و مفاهیمی که برای خلق آثار در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این جشنواره بنا دارد از ظرفیت هنرمندان نقاشی در کشور برای به تصویرکشیدن مضامین قرآنی مانند احسان و نیکی، پرهیز از ناپاکی، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، خودباوری، وحدت اسلامی، ظلم ستیزی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، خانواده، تمثیل و قصص قرآنی، رستاخیر، تفکر، انس با طبیعت، مقاومت و پایداری، نماز نیایش، آسیب های اجتماعی و تولید و اشتغال استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار از یکم مهرماه آغاز شده است، گفت: اختتامیه جشنواره در روز سوم بهمن ماه امسال خواهد بود که در همان روز نمایشگاه آثار برگزیده نیز افتتاح می شود.

 

حجت الاسلام فضیلت یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار نیز یکم دی ماه، داوری و انتخاب اولیه آثار در 14 دی ماه و اعلام نتایج نیز در 15 دی ماه خواهد بود.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار