معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان :

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان گفت که 39 هزار و 525 کیلوگرم انواع پنیر تولیدی این استان در نیمه نخست امسال به کشور روسیه صادر شد.

صادرات پنیر تولیدی گلستان به روسیه

به گزارش گلستان24؛بایرام گلدی پوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این مقدار طی سه مرحله از یک کارخانه لبنی استان که دارای کد صادراتی IR از سازمان دامپزشکی است، صادر شد.
وی گفت: روسیه به عنوان دروازه صادراتی به کشورهای اروپایی محسوب می شود و این با توجه به توانمندی وکیفیت تولیدات استان گلستان مهم بوده و در راستای توسعه صادرات این بخش تلاش می شود.
پوری افزود: کارخانه های لبنی و سایر واحدها همچون کشتارگاههای طیور برای صادرات به کشورهای اروپایی و روسیه باید کد صادراتی IR را از سازمان دامپزشکی دریافت کنند.
وی یادآور شد که کد صادراتی پس از انجام ممیزی و کارشناسی های لازم به کارخانجات متقاضی تعلق می گیرد.
به گفته وی؛ اکنون در گلستان یک کارخانه لبنی و سه کشتارگاه طیور دارای کد صادراتی IR (انطباق شرایط فنی و بهداشتی) هستند و محصولات تولیدی خود را زیر نظر دامپزشکی به کشورهای مقصد صادر می کنند.
به گزارش ایرنا ابتدای امسال برای نخستین بار یک واحد لبنی فعال در استان موفق به دریافت مجوز صادرات محصول تولیدی خود به کشور روسیه شد.
پیشتر محمدرضا وفایی مدیرکل دامپزشکی گلستان به ایرنا گفته بود: از سال 1395 اصلاح ساختارهای بهداشتی و فنی صنایع لبنی برای افزایش توان تولید و قابلیت صادرات محصولات به خارج از کشور و ارتقاء قدرت رقابت پذیری با تولیدات سایر کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با پرورش بیش از سه میلیون واحد دامی از قطب های دامپروری کشور به شمار می رود و طبق گزارش جهاد کشاورزی سال قبل 400 هزار تن شیر در این استان تولید شد.
طبق اعلام دامپزشکی گلستان 32 کارخانه لبنی در استان وجود دارد که 24 واحد فعال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار