رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: صادقلو فردی اصلاح‌طلب و دارای مبنا بود و نسبت به ولایت فقیه اعتقاد راسخ دارد و سیاست دولت روحانی را در حوزه مأموریت با عقلانیت بومی‎سازی کرد.

توجه مسائل فرهنگی نیاز جدی در گلستان است

به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی شامگاه دوشنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تبریک به سید مناف هاشمی استاندار گلستان و قدردانی از تلاش‎های حسن صادقلو استاندار سابق اظهار کرد: مسوولیت یک فرصت برای خدمت است که در مواردی این فرصت قابل تکرار نیست زمان به سرعت سپری می‎شود، مدیریت یک زمان آغاز و یک زمان انجام دارد.
وی با بیان اینکه مدیران باید ابن‎الوقت به معنای واقعی باشند، تصریح کرد: ابن‎الوقت یعنی وقت را غنیمت بشمارند، ابن الوقت در کلام کفایی بار منفی دارد اما در کلام عرفانی بار مثبت دارد «فرزند زمان خویشتن باش»؛ استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان باید برای دقایق کاری‎اش برنامه داشته باشد.
* گلستان بسترهای مناسب، بکر و آماده‎ای برای رشد و توسعه دارد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه برنامه در دانش مدیریتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت است، افزود: مدیر فرهمند کسی است که ابن زمان در برنامه را لحاظ کنند و پیش برود.
احمدی با تاکید بر اینکه روزمرگی آفت مدیریت است، گفت: مدیر موفق کسی است که واقع‎نگر باشد و از نگاه‌های ایده‌آل پرهیز کنند بلندپروازی خوب است اما باید با واقعیت همراه باشد.
وی با بیان اینکه استاندار جدید باید در جمیع جهات را با هم پیش ببرد، ابراز کرد: استان گلستان هنوز احساس نوپایی دارد زیرساخت‌های آن قوی نشده است، استان گلستان بسترهای مناسب، بکر و آماده‎ای برای رشد و توسعه دارد روزگاری در دهه ۴۰ منطقه ما به گرگان و دشت اشتهارد داشت زیرا از حیث آمایشی دشت به منطقه اطلاق می‎شود که امکان کاشت محصول و رشد در اقتصاد بیشتر از جاهای دیگر فراهم است.
*بهبود اشتغال در توجه به کشاورزی و گردشگری است/ مناف هاشمی در تله سیاست‎بازان نیفتد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: زمانی کشاورزی و دامپروری در گرگان بسیار چشمگیر بود به همین دلیل مهاجرپذیر بوده است، کشت پنبه، توتون، برنج و باغات با توجه به حاصلخیزی منطقه گرگان و دشت آن را در کشور ممتاز کرده بود بنابراین استاندار جدید باید به گلستان به قطب کشاورزی، گردشگری و دامداری توجه خاص کند که صد البته از این طریق می‌تواند مسئله اشتغال را تا حدودی بهبود ببخشد.
احمدی بر لزوم توجه به امنیت، آموزش و بهداشت ابراز کرد: توجه به مسائل فرهنگی به تنهایی موضوع بسیار مهمی است که همه آحاد جامعه مخصوصاً مسوولان باید به آن توجه کنند استان گلستان از تنوع اقوام برخوردار است و یکپارچگی اقوام و نگاه کلان به این موضوع می‌تواند یک فرصت مناسب برای توسعه استان فراهم کند.
وی گفت: اگرچه برحسب شنیده‌ها استاندار شخصیت شناسنامه‌دار سیاسی به معنای متداول جریانات سیاسی ندارد و بیشتر به عنوان یک نیروی متدین، معتدل و توانمند در اجرا و توسعه شناخته می‌شود مناف هاشمی اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که در تله سیاست‎بازان نیفتد افراد تندی که حتی نماینده ولی فقیه در استان از آنان برائت جست؛ این افراد نه دغدغه بهبود وضعیت استان را دارند و نه به بالندگی نظام دینی و ولایی اعتقادی دارند.
* توازن قابل قبول صادقلو در برخورد با گروه‌های سیاسی و نخبگان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه اصولگرای انقلابی و اصلاح طلب انقلابی دو جریان زنده در استان هستند، تاکید کرد: استاندار گلستان نباید از توانمندی این دو جریان غافل شود و از هر دو گروه متدین، انقلابی و ولایی استفاده کند.
احمدی از حسن صادقلو استاندار سابق گلستان به عنوان فردی باادب و فرهیخته یاد کرد و گفت: صادقلو دارای ظرفیت‌هایی در سطح ملی بود از توان خود در استان استفاده کرد، آرامش استان، تعادل در برخورد با گروه‌های سیاسی و احزاب سیاسی، هماهنگی و نخبگان را در یک توازن و قابل قبولی حفظ کرد.
وی تاکید کرد: تندروهای استان نتوانستند اراده خود را بر حسن صادقلو تحمیل کنند در حوزه سرمایه‌گذاری، خدمات اجتماعی و زیرساختی مطابق برنامه کلان دولت و سیاست پیش رفت البته نقدهایی بر عملکرد ایشان ممکن است وارد شود که به نظر من برخی از آنها منصفانه و برخی دیگر خارج از انصاف است.
* صادقلو سیاست دولت روحانی را در حوزه مأموریت با عقلانیت بومی‎سازی کرد/ نشست فصلی با علما در تقویم کاری استاندار باشد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: صادقلو فردی اصلاح‌طلب و دارای مبنا بود، نسبت به ولایت فقیه اعتقاد راسخ دارد و سیاست دولت روحانی را در حوزه مأموریت با عقلانیت بومی‎سازی کرده بود استان را از شرق تا غرب از شمال تا جنوب می‌شناخت و بالاخره یک دوره چهار سال خدمت کرد انشاءالله هر جایی که مشغول خدمت است موفق باشد.
احمدی با ارائه پیشنهاداتی به استاندار جدید تصریح کرد: استاندار گلستان از جایگاه نماینده عالی دولت مدیریت کنند، نسبت به وحدت گروه‌های سیاسی معتقد به نظام و ولایت استفاده کند، نشست فصلی با علما، ائمه جمعه و جماعات را در تقویم کاری خود ببینند که این مسئله در دوره قبل نبوده است.
وی با بیان اینکه استاندار باید مسائل سرمایه‌گذاری و توجه به زیرساخت توسعه را در اولویت خود قرار دهد، گفت: استاندار گلستان توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهد به قطب کشاورزی توجه خاص‌تری داشته باشد.
* مناف هاشمی تیم همکاران ستادی را از افراد قوی برگزیند/ توجه مسائل فرهنگی نیاز جدی در گلستان است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: باید در مبارزه با فقر، تبعیض و دست‌اندازی به بیت‌المال عمومی اقدام عاجل کنند، از ورود به جریانات سیاسی معنادار بپرهیزد، مناصب و مدیریت را به شایستگان و افراد متعهد به جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه بسپارد، به افکار عمومی و مطالبات منطقی مردم توجه کند، دیدار با مردم را در سطح عمومی، مساجد و اماکن عمومی در برنامه خود بگنجاند.
احمدی با بیان اینکه استاندار گلستان تیم همکاران ستادی با خود را از افراد قوی برگزیند، گفت: استاندار گلستان باید از تمرکزگرایی در تصمیم و اجرا پرهیز و حوزه اختیارات معاونان خود را بیشتر کند از روزمرگی پرهیز و به برنامه کوتاه مدت میان‌مدت و بلندمدت پایبند باشد.
به گفته وی با مطالعه بسترهای ممکنه در سطح استان برنامه داشته باشد در شهرستان یک یا چند طرح و پروژه بزرگ تعریف کند در حوزه اعتبارات مبنا را رعایت و مناطق کمتر توسعه یافته را بازیابد، نسبت به مسائل فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و شرعی استان به عنوان یک نیاز جدی توجه کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان توجه به معیشت و اشتغال را مهم خواند و گفت: استاندار گلستان نظارت، هدایت و کنترل مدیران تحت امر را شخصا مدیریت کند نظام ارزشیابی مدیران را عادلانه به اجرا در آورد که موجب پویایی مدیران خواهد بود./فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار