مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: ایجاد 19 هزار و 400 شغل در استان گلستان تعهد شده است که تاکنون 3 هزار و 635 شغل نزدیک به 20 درصد تعهد اشتغال در گلستان محقق شد.

ثبت‎نام 11 هزار کارورز در سامانه رصد

به گزارش گلستان 24 ؛ سعید مازندرانی ظهر امروز در چهارمین کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین ارزیابی که توسط مرکز آمار ایران انجام شد نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان گلستان در تابستان امسال نسبت به بهار ۱۳۹۶ تغییراتی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان گلستان از 39.6 درصد به 37 درصد کاهش یافت تصریح کرد: نرخ بیکاری استان گلستان از ۱۳.۶ درصد به ۱۱.۹ درصد کاهش پیدا کرد، نرخ بیکاری کل کشور ۱۱.۷ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است دولت متعهد شده ۹۷۱ هزار شغل برای کل کشور از محل اشتغال فراگیر، برنامه‌های اشتغال روستایی و کارورزی ایجاد کند.

مازندرانی بیان کرد: در استان گلستان بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و مطالعاتی که با مدیران استانی انجام گرفته ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد می‎شود.

به گفته وی؛ استان گلستان قابلیت دارد اشتغال ۲۵ هزار الی ۳۰ هزار نفر را در استان به وجود آورد به شرطی که تسهیلات برای ایجاد اشتغال، حمایت از کارآفرینی و خوداشتغالی را بتوانیم به خوبی جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از اختلال در سامانه رصد در سطح کشور خبر داد و گفت: متاسفانه یک هفته نتوانستیم اطلاعات جدید را وارد سامانه رصد کنیم و این سامانه فعلاً از دسترس خارج شده است سامانه رصد و کارورزی دچار اختلال شده و قول دادند این مشکل تا شنبه برطرف شود.

مازندرانی بیان کرد: از 19 هزار و 400 تعهد اشتغال در استان گلستان تاکنون نزدیک به 3 هزار و 635 شغل نزدیک به ۲۰ درصد انجام شده و در سامانه رصد ثبت شده است، پیش‌بینی‎ها نشان می‎دهد در حمل و نقل بیش از 5 هزار شغل ایجاد شده است تعهدات اصلی ما بر اساس تسهیلات اشتغالزایی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در بخش کارورزی ۴ هزار و ۳۲۰ شغل در استان گلستان در نظر گرفته شده است که در این راستا ۱۰۶ کارورز را به کارفرما و محیط کار معرفی کردیم استان گلستان در زمینه کارورزی رتبه نخست را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت‎نام 11 هزار کارورز در سامانه رصد خبر داد و گفت: ۷۷۵ کارآفرین و کارفرما درخواست جذب نیرو به صورت کارورزی به ما دادند.

مازندرانی با بیان اینکه ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی برای استان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: توزیع تسهیلات شهرستانی را انجام دادیم و ابلاغ ۱۰ میلیارد تومان از طریق بانک سپه، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی و 2 میلیارد تومان از طریق پست بانک انجام می‎گیرد.

وی گفت: تاکنون به ۸۱ نفر مجوز اشتغال خانگی داده شده است ۹۵ طرح معرفی شند و ۷۱ نفر توانستند تسهیلات اشتغال خانگی دریافت و ایجاد شغل کردند، اکثر این افراد مهارت داشتند و به دلیل عدم منابع مالی نمی‎توانستند کار خود را شروع کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بر لزوم شناسایی و معرفی و تشکیل و تسریع پرونده‎ها به بانک تاکید کرد و گفت: باید افرادی برای استفاده از تسهیلات معرفی شوند که حتما باید کننده کار باشند.

مازندرانی بیان کرد: تعداد زیادی از متقاصیان تسهیلات از طریق نمایندگان و دفاتر به ما معرفی می‌شوند و درخواست وام دارند آنها برنامه‌ای برای تسهیلات اشتغال خانگی ندارند و می‎خواهند این اعتبارات را در جای دیگری خرج کنند.

وی گفت: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان‎ها باید نسبت به شناسایی درخواست وام مشاغل خانگی اقدام کنند این کار از طریق کاریابی‎ها نیز قابل انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی که از طریق نهادهای حمایتی پرداخت می‎شود متاسفانه در استان گلستان اتفاق نیفتاده کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات را می‎دهند اما در کارگروه اشتغال آماری از کسانی که تسهیلات می‌گیرند را نداریم اما صندوق کارآفرینی امید بیشترین همکاری را دارند.

مازندرانی در خصوص طرح تکاپو گفت: قرار شد در استان گلستان گردشگری با گرایش بوم گردی انجام شود در این طرح نیاز به تسهیلات ویژه داریم و مطالعات رسته آی تی در حال انجام است ۱۴ تفاهم نامه با وزیر کار، مدیرکل و فناوری اطلاعات و استاندار بسته شده تا منجر به 2 هزار شود اما خلاء وجود مدیر فناوری در استان سرعت کار را کند کرده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار