استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه هم اکنون وضعیتی خوبی در اشتغال استان گلستان نداریم، تاکید کرد: منابع مالی راهگشای حل معضل بیکاری استان نیست.

گلستان باید دارای بازارچه های مرزی کشوری و نمایشگاه های بزرگ فروش باشد

به گزارش گلستان 24 ؛ سید مناف هاشمی عصر پنج شنبه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: معتقدم باید کار در حوزه اشتغال را از بخش خصوصی آغاز کنیم و از همه ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار، افزایش تولید و اشتغال در استان استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه معتقد به کار اجرایی، عمل گرایی و کار کارشناسی است، افزود: شایسته نیست حرف بزرگ بزنیم و در عمل نمره خوبی نداشته باشیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مدیران ۳۰ دستگاه اجرایی استان به کارگروه اشتغال گلستان دعوت شده اند و همه آن ها در بحث اشتغال سهیم هستند، افزود: اگر در پایان سال نتوانیم تعهد ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل را محقق کنیم همه ما در آن دخیل هستیم.

وی نقش دبیران کارگروه های مختلف را در تحقق برنامه ها اثرگذار دانست و ادامه داد: عملکرد دستگاه‌ ها و مدیران در هر حوزه کاملا مشخص است و دبیران کارگروه باید همه مسیرها را به صورت دقیق گزارش دهند.

هاشمی با بیان اینکه هریک از مدیران می توانند چوب لای چرخ بگذارند و کارشکنی کنند و یا در تحقق برنامه نقش داشته باشند، اضافه کرد: در ایجاد اشتغال در گلستان اصلا نباید به  ایجاد ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل راضی باشیم بلکه باید این رقم را به ۵۰ هزار شغل برسانیم.

وی با بیان اینکه گلستان استان نسبتا محرومی است و هم اکنون وضعیت خوبی در اشتغال نداریم، تصریح کرد: براساس آمار در تحقق تعهد اشتغال از متوسط هم پایین ‌تر هستیم و قطعا بخشی از این اتفاق مربوط به نرسیدن تسهیلات و اعتباراتی بوده که برای طرح ‌های اشتغالزایی در نظر گرفته شده است و من هم از آن مطلع هستم.

وی با تاکید بر اینکه منابع مالی به تنهایی راهگشای حل معضل بیکاری در استان نیست، گفت: باید تلاش کنیم مشکلات را رفع کنیم و خودمان را مکلف به تحقق سهمیه ‌های که مشخص شده نکنیم.

وی با یادآوری اینکه گلستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی و ... است، خاطرنشان کرد: قرار نیست فردی را توبیخ و تنبیه کنیم و دوران مدیریت همه ما هم تمام می ‌شود اما باید به گونه‌ ای کار کنیم که رضایت قلبی از عملکرد خود داشته باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: برخی از مشکلات ملی و واردات بی موقع به تولید کشور و استان ضربه وارد می کند و باید نماینده ها بیدار شوند و استاندار پیگیری کند تا به تولید کننده آسیب نرسد.

وی با بیان اینکه گلستان استان بسیار امن و پر پتانسیل در حوزه زیرساختی، انرژی و گردشگری و همچنین صنایع کوچک، متوسط و بزرگ است، متذکر شد: ما به اندازه کافی در گلستان ظرفیت داریم و باید اراده برای انجام و برنامه مدیریتی برای تحقق آن داشته باشیم.

زمان آن گذشته که گلستان استانی برای تمرین باشد

هاشمی با تاکید بر اینکه زمان آن گذشته است که گلستان، استانی برای تمرین باشد، بیان کرد: یک زمانی گلستان از نظر شاخصه نسبت به سایر استان ها عقب افتاده بود و محروم ماند چون در شرق یک استان بود همانطور که الان شرق گلستان نسبت به سایر شهرها محروم تر است.

وی تاکید کرد: این محرومیت ها باید رفع شود و ما خواهان توازن منطقه ای و عدالت هستیم اما به خاطر داشته باشین تنها منابع راهگشای کار ما نیست.

هاشمی همچنین گفت: حافظ منافع بیت المال و در عین حال دنبال اشتغال جوانان هستیم و شاخص جابجایی و تغییرات در مدیران رفاقتی نیست بلکه بر اساس شایستگی است.

وی از مرزی بودن استان گلستان هم به عنوان فرصت و هم تهدید نام برد و از نداشتن یک بازارچه مرزی در شان استان انتقاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه گلستان دیگری شهری در شرق استان دیگر نیست، متذکر شد: ما باید از همه طرح ها و حتی طرح تحول سلامت به عنوان استان محروم در ایجاد اشتغال بهره ببریم.

استاندار گلستان با اشاره به اعتبارت ۱.۵ میلیارد دلاری در بحث اشتغال بیان کرد: بسیاری از استان ها نیازی به این اعتبارات ندارند و ما می توانیم بیشتر از سهم پیش بینی شده در ایجاد اشتغال استان بهره ببریم.

وی تاکید کرد: گلستان باید دارای بازارچه های مرزی کشوری و نمایشگاه های بزرگ فروش باشد تا بتواند از ۱۷ تا ۱۸ میلیون زائر عبوری در جوزه گردشگری بهره ببرد.

هاشمی با یادآوری اینکه هم اکنون در شرق استان هتل نداریم، گفت: همه مسائل بهم مرتبط هستند؛ نداشتن هتل در شرق استان یعنی اینکه ما نمی توانیم در آن منطقه همایش بگذاریم و سرمایه گذار جذب کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه و اراده ما در استان باید بر حل مشکلات باشد بنده به شخصه اگر نتوانم اینکار را انجام دهم به راحتی بعد از چند ماه خداحافظی می کنم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم اثرگذار باشیم خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: با حفظ رفاقت ها اگر مسئولی از عهده مسئولیت بر نمی آید با پست مدیریتی خود خداحافظی کند.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار