مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: افزایش کتابخوانی در کشور موضوعی فرا دستگاهی است و همه دستگاه ها برای نهادینه کرن مطالعه درجامعه باید پای کار بیایند.

برگزاری نمایشگاه کتاب حرکت فرهنگی زیبایی است

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین محبوبی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حرکت فرهنگی زیبایی است که جای تقدیر از برگزارکنندگان آن را دارد.

وی افزود: مسائل فرهنگی مسائل پایه‌ای است که باید روی آن کار شود و کودکان را از مهدهای کودک به خواندن کتاب تشویق کرد تا مطالعه کتاب در آن‌ها نهادینه شود.

محبوبی ادامه داد: در اداره کل راه و شهرسازی گلستان هر مجموعه و معاونتی کتاب‌های تخصصی مربوط به خود را دارد اما کتاب‌خانه عمومی که کارمندان بتوانند از آن بهره ببرند وجود ندارد و برای اینکه سطح معلومات غیر فنی کارمندان را افزایش دهیم لازم است کتابخانه‌ای عمومی در این اداره کل تأسیس شود.

وی تصریح کرد: البته بن‌های فرهنگی به کارمندان اداره داده می‌شود تا از کتابخانه‌های طرف قرارداد اقدام به خرید کتاب کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بحث کتاب و کتاب‌خوانی بحث فرادستگاهی است و همان‌طور که بحث بافت‌های تاریخی و حاشیه‌نشینی را نمی‌توان فقط مربوط به راه و شهرسازی دانست و تمام دستگاه‌ها باید در آن ورود داشته باشند بحث کتاب و کتاب‌خوانی را هم نمی‌توان تنها مختص به نهاد کتابخانه‌ها دانست بلکه موضوع کتاب‌خوانی مقوله‌ای است که نیازمند فرهنگ‌سازی است.

تبلیغات شهری برای دعوت مردم به نمایشگاه کتاب جدی گرفته شود

وی گفت: تبلیغات شهری و فضای مجازی برای دعوت مردم به نمایشگاه باید جدی گرفته شود چراکه ما کشوری هستیم که از فرهنگ کهنی در ادبیات برخورداریم و کتاب‌خوانی باید در کشور ما نهادینه شود.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار