شهردار منتخب کردکوی در صورت نداشتن شرایط لازم اِعمال قانون می‎شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه شهردار منتخب کردکوی در صورت نداشتن شرایط احراز شهردار اِعمال قانون می‎شود، گفت: «محسن تربتی‎نژاد» با سایر افراد هیچ تفاوتی ندارد.

حمیدی: شهرداران منتخب براساس قانون بررسی می‎شوند؛ «تربتی‎نژاد» تفاوتی با سایرین ندارد

به گزارش گلستان 24 ، در قانون اساسی کشور، وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر و روستاها در 34 ماده و 9 تبصره تبیین شده است که براساس تبصره دو این قانون، شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کند، از این رو می‎توان گفت اصلی‌ترین وظیفه شورا انتخاب شهردار و نظارت بر امور شهرداری‌ها است.

از طرفی حساسیت و اهمیت این انتخاب با توجه به مشکلات و مسائلی که شهرداری کردکوی در سال‎های اخیر با آن مواجه بوده دوچندان شده است.

برای انتخاب شهردار 14 گزینه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی معرفی شدند که با انصراف دو کاندیدا، 12 نفر برای ارائه برنامه‎های خود در صحن شورای اسلامی شهر کردکوی حاضر شدند که از بین آنها پنج کاندیدا به مرحله نهایی راه یافتند.

در نهایت پس از کش‎وقوس‎های فراوان با رأی سه عضو شورای اسلامی شهر کردکوی، «محسن تربتی‎نژاد» به‎عنوان شهردار منتخب معرفی شد.

*در صورت مغایرت مستنداتِ «تربتی‎نژاد» با شرایط احراز شهردار اقدام قانونی را انجام می‎دهیم

بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، شهرداران پیشنهادی باید دارای لیسانس و پنج سال سابقه کار اجرایی باشند، این در حالی است که براساس شنیده‎ها «محسن تربتی‎نژاد» هیچ سابقه اجرایی ندارد.

با اعلام عدم برخورداری شهردار منتخب کردکوی از برخی شرایط و ویژگی‎ها، گمانه‎زنی‎ها مبنی بر عدم تأیید «محسن تربتی‎نژاد» قوت گرفت، با توجه به این مسأله خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‎وگوی کوتاهی را با مدیرکل امور شهری و روستاهای استانداری گلستان ترتیب داده است که در ادامه از نظر می‎گذرانید.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم برخورداری «محسن تربتی‎نژاد» از شرایط لازم از جمله نداشتن سابقه اجرایی چه تصمیمی اتخاذ می‎شود، اظهار کرد: در حال حاضر هنوز مصوبه شورای اسلامی شهر کردکوی به دست ما نرسیده که پس از بررسی کمیته انطباق فرمانداری کردکوی به ما ارجاع داده می‎شود.

محمد حمیدی با بیان اینکه براساس قانون و مصوبه ابلاغی وزارت کشور منتخب تصدی شهرداری باید از شرایط لازم برخوردار باشد، تصریح کرد: ما بعد از دریافت مصوبه براساس شرایط احراز شهردار مدارک و مستندات را کنترل می‎کنیم و در صورت مغایرت با شرایط لازم اقدام قانونی را انجام خواهیم داد.

* خواسته نماینده مردم گرگان در مجلس تصمیم‎گیری براساس قانون است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای عدالت‎محوری انجام شده است، گفت: «محسن تربتی‎نژاد» با سایر افراد هیچ تفاوتی ندارد و در صورت عدم برخورداری از شرایط لازم اِعمال قانون می‎شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه داشتن نگاه عادلانه و قانونمند به مسائل وظیفه همه مسؤولان است، یادآور شد: اِعمال قانون در انتخاب شهردار در هیچ شهری با شهری دیگر تفاوت ندارد و افراد منتخب براساس قانون مورد بررسی قرار می‎گیرند.

حمیدی متذکر شد: براساس شناختی که از «نورمحمد تربتی‎نژاد» نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی دارم به طور قطع درخواست ایشان نیز در خصوص شهردار منتخب کردکوی اِعمال قانون است طوری که تاکنون از سوی ایشان با‎واسطه یا بی‎واسطه هیچ تماسی مبنی بر نگاه مساعدت‎آمیز گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مطالب مطرح‎شده شنیده‎ها و گمانه‎زنی‎های رسانه‎ها است و تا زمانی که مصوبه به دست ما نرسد به‎دلیل بی‎اطلاعی از سوابق شهردار منتخب نمی‎توانیم در خصوص تأیید یا عدم تأیید وی اظهار نظر کنیم اما به طور قطع در صورت عدم برخورداری از شرایط لازم اِعمال قانون صورت می‎گیرد.

 گفتنی است؛ «محسن تربتی‎نژاد» فرزند «نورمحمد تربتی‎نژاد» نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی است که با رأی سه عضو شورای اسلامی شهر کردکوی به‎عنوان شهردار منتخب انتخاب شده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار