رئیس شورای بسیج رسانه گلستان در واکنش به اظهارات مدیرکل ارشاد گلستان:

رئیس شورای بسیج رسانه گلستان در واکنش به اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: آیا هشدارهای ائمه جمعه نسبت به مسائل فرهنگی و بیدارباش آنان به مسئولین نسبت به باز نشر خطوط انحرافی، کمک به مسئولان و متولیان امر نیست؟.

وظیفه مدیر اجرای قانون است نه بیسواد خواندن منتقدین/ چرا هشدار رسانه‎ها و مسئولان انقلابی را هزینه برای نظام می‎دانید!

به گزارش گلستان 24، علی منصوری‎رضی در واکنش به اظهارات حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار یک رسانه عنوان شد، اظهار کرد: آقای فضیلت اشاره کردند که «من شخصا هیچ مخالفی ندارم اما برخی افراد به علت کسوتی که دارم با من مخالفند و برخی به علت جایگاه مدیر دستگاه و برخی مطالبات غیرقانونی وجود داشته که باید نه می‎گفتم و بر این اساس با من مخالف هستند» که این مسائل بسیار جای تامل دارد.

وی در واکنش به اظهارات حجت‎الاسلام فضیلت تصریح کرد: جنابعالی در این مصاحبه فرمودید «انتقاد نیاز به سواد و صبر و افکار حسنه دارد؛ عده‎ای گفتند چرا از این نشریه استارباد حمایت نکردم و عده‎ای گفتند چرا حمایت شده، اگر بخواهید مستقل عمل کنید نتیجه‌اش این می‎شود» که بیان این مواضع چند سوال را از محضر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ذهن متبادر می کند که امیدوارم مورد توجه قرار دهند.

1- آقای فضیلت خوب می‎دانید که نخستین وظیفه یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی، اجرای قانون است نه بیسواد خواندن منتقدین و یا  متهم کردن آنان به بی‎اخلاقی! یک نشریه ای با حمایت مالی دولت؛ امام راحل را در صفحه 129 فصل‌نامه خود مورد جفا قرار می‎دهد و می‎نویسد: «من معتقدم که در سطح ملی، جفایی به نیروهای دیگر است که ما انقلاب ایران را به علت اینکه آیت الله خمینی(ره) در عمر 13 ماهه انقلاب و موج عظیمی که ایجاد شد و توانست سخنگو و رهبر نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم شود، نباید انقلاب ایران را صرفاٌ انقلاب و نهضت روحانیت بدانیم ... !».

 سئوال این است؟ چرا جنابعالی پس از گذشت حدود 6 ماه هیچ موضعی نسبت به این نشریه هتاک اتخاذ نکردید؟

2- جناب آقای مدیرکل محترم فرمودند که متاسفانه برخی رسانه‎ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند، سئوال آیا هشدار و بیداری جامعه و نشریات و رسانه‎های انقلابی وهشدار آنها نسبت به خطوط انحرافی به برخی از رسانه‎ها، که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در زمان‎های مختلف با نام‎های متفاوت «اعم از امتی  و کانون نو اندیشان و....» در ترویج انقلاب اسلامی منهای امام (ره) و روحانیت قلم می‎زدند و در ترویج افکار اسلام منهای مرجعیت ازهیچ تلاشی دریغ نکردند؟ حاشیه پردازی است؟

3- آقای مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جنابعالی فرمودید برخورد با نشریه استارباد را، نظام برعهده جنابعالی گذاشته و نباید به حواشی بپردازم. من متولی دستگاه رسانه بر فرایند نظارتم وظایفی دارم و از صفر تا 100 بر عهده ما گذاشته شده، چرا اجازه ندادند دستگاه بدون حاشیه رسانه‎ای به آن بپردازد؟ و در بخشی دیگر بیان داشتید من گفتم فرصت نکردم نشریه را ببینم.

سئوال: جناب مستطاب این که فرصت نکردید نشریه استارباد، را بیش از دو سال انتشار آن مطالعه کنید و خطوط ضدیت با امام راحل و روحانیت مبارز آن را کشف کنید آیا عذر بدتر از گناه نیست؟

4- آقای فضیلت شما فرمودید: اتهام زدن از هر کسی ساخته است، مهم ثابت کردن اتهام در یک فرآیند معقول است.

سئوال: اثبات موضوع القاء تفکر ضد امام (ره) در این نشریه، در یک فرآیند معقول چند سال نیاز دارد؟

آقای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اشاره داشتید: اگر نشریه‌ای احیانا مرتکب خطایی شد، مخاطب و خوانندگان اجازه دهند متولیان بر اساس قانون به آن موضوع بپردازند و به متولیان کمک کنند.

سئوال: آقای فضیلت برادر عزیز، آیا هشدارهای ائمه جمعه و جماعات نسبت به مسائل فرهنگی و بیدارباش آنان به مسئولین نسبت به باز نشر خطوط انحرافی و یا التقاطی، کمک به مسئولین و متولیان امر نیست؟ آیا هشدار نشریات انقلابی، هشدار نهادها و ارگان‎های انقلابی، و یاهشدار برخی از دلسوزان به امام (ره) و شهداء و یا برخی از اساتید دانشگاه‎ها کمک به متولیان نیست؟ آیا این هشدارها را هزینه برای نظام می‎دانید؟

امید است که دچار سیاست زدگی نشویم و در دفاع از امام (ره) در قول و فعل وفادار بمانیم زیرا «بی‎نام خمینی انقلاب ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست» که بی‎گمان بی‎نام خمینی انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست؛ این جمله‎ای است که رهبر معظم انقلاب، در توصیف نقش متمایز و بارز  امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی ایران بیان کرده‎اند.

این تعبیر بی‌گمان گویاترین تعبیر از پیوند عنصر رهبری با انقلابی است که به گفته بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا ماهیت، ویژگی‎ها و عملکرد آن با هیچ کدام از نمونه‎های مشابه آن در تاریخ تمدن بشری قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار