شهروندان گرگانی در اعتراض به گزینه جدید شهرداری مقابل ساختمان شورای شهرگرگان تجمع کردند.

تجمع شهروندان گرگانی در اعتراض به گزینه جدید شهرداری

به گزارش گلستان24؛ هفته گذشته با برگزاری مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان، این شورا به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

در این جلسه پس از تشکیل هیئت رئیسه شورا، تعیین سرپرست برای شهرداری گرگان تا زمان انتخاب شهردار مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مهدی باقری به عنوان سرپرست شهرداری گرگان انتخاب شد.

این انتخاب در شرایطی صورت گرفت که تمامی 9 نفر اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در زمان تبلیغات انتخابی خود را در لیست حامیان «صادقلو» شهردار پیشین گرگان معرفی کرده بودند و انتظار می‌رفت که در زمان تعیین سرپرست و انتخاب شهردار «حسین صادقلو» کار خود را به عنوان شهردار ادامه دهد.

لازم به ذکر است که «صادقلو» در چهار سال گذشته با اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی و اقدامات مختلف در حوزه فضای سبز، روشنایی، زیبا‌سازی و اقدامات مشابه به شهردار محبوب شهر تبدیل شده است.

این اقدامات در حالی مورد توجه مردم قرار گرفت که شهرداران گذشته شهر گرگان چنین اقداماتی را در دستور کار نداشته و یا آنچنان که باید مورد توجه و در دید مردم قرار نگرفته است.

پس از این تصمیم پنج عضو شورای اسلامی شهر گرگان و انتشار آن در رسانه‌ها، بلافاصله گروهی تحت عنوان «کمپین حامیان صادقلو» در فضای مجازی شکل گرفته و یک تیم تبلیغاتی مشخص اقدام به انتشار نظرات مختلف کرده و تصمیم بر اجرای تجمع اعتراضی در مقابل شورای اسلامی شهر گرگان در صحن عصر امروز را اعلام کردند.

از شنبه هفته گذشته تا امروز واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و حتی در فضای واقعی دیده شده و برای بسیاری از مردم این نکته جای سوال داشت که چرا اعضای شورای اسلامی شهر گرگان شهردار گذشته را در مسئولیت خود ابقاء نکردند.

تجمع شهروندان گرگانی

در همین راستا و با توجه به فراخوان غیرمجازی که در فضای مجازی توسط تیم فعال گروه تلگرامی «کمپین حامیان صادقلو» منتشر شد، تعدادی از شهروندان شهر گرگان در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر گرگان تجمع کرده و نسبت به عملکرد و به نوعی عهدشکنی اعضای شورا اعتراض خود را اعلام کردند.

در این تجمع برخی از مردم بر این اعتقاد بودند، با توجه به اینکه اعضای فعلی شورای اسلامی شهر گرگان در زمان تبلیغات، خود را حامی «حسین صادقلو» اعلام کرده بودند به آنها رای داده و تمام 9 نفر مدعیان این حمایت با رای مردم به شورا راه پیدا کرده و باید «حسین صادقلو» را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

عصر امروز صحن شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع تعیین کمیسیون‌ها و انتخاب شهردار گرگان و با توجه به تحولات و تحرکات یک هفته گذشته به صورت غیرعلنی برگزار شد که پس از خروج اعضای شورا، مردم واکنش‌های مختلفی را نسبت به اعضا از خود نشان دادند.

با خروج حسین ربیعی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان مردم واکنش‌های انتقادی تندی را نسبت به وی داشته که سخنگوی شورا نیز با لحنی تند و عصبانیت علت عدم انتخاب خود را ناکارآمدی شهردار گذشته خواند و اعلام کرد که به وی رای نخواهند داد.

در پایان این تجمع، گرداننده اصلی گروه کمپین حامیان «صادقلو» در جمع معترضان حاضر شده و سعی کرد که مردم را متفرق کند و در ادامه نیز فردی دیگر با توزیع کاغذهایی که روی آن نوشته شده بود «صادقلو» (شهردار) تنها نیست به این تجمع خاتمه دادند.

همچنین با تحریک برخی افراد حاضر در جمع، بنرهای تبریک آغاز به کار شورای پنجم و انتخاب برخی افراد در سمت‌های مختلف هیئت رئیسه این شورا کنده و پاره شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار