مدیرکل صنعت گلستان خبر داد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: گلستان در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۰ میلیون دلار صادرات داشته است.

رشد 25 درصدی صادرات چمدانی استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بیشتر صادرات استان به کشورهای آسیانه میانه مثل ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان و همچنین کشور عراق صورت گرفته و در مقایسه با شش ماه نخست سال قبل از رشد پنج درصدی برخوردار بوده است.
وی  با اشاره به برگزاری مراسم برترین‌های حوزه ی صادرات در تهران با حضور مسوولان عالی رتبه ی کشوری از برگزاری مراسم ویژه روز ملی صادرات در گلستان با هدف تجلبل از  صادرکنندگان نمونه ی سال 1395 خبر داد.
وی از تولیدکنندگان گلستانی خواست خلاقیت و کیفیت را چاشنی کارشان کنند تا کیفیت محصولات بالاتر برود و قابلیت عرضه و رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان صادرات چمدانی استان را بالغ بر 5 میلیون دلار قلمداد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته و با توجه به حمایت دستگاه‌های دولتی از هنرمندان و فعالان این بخش از مشاغل خانگی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.
قوانلو شرکت لبنیاتی صباح را موفق‌ترین صادرکننده گلستان طی یک و نیم سال گذشته معرفی کرد که بالغ بر ۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است و مالکان و مدیران آن تلاش برای پیدا کردن بازار هدف جدیدتر را با جدیت پیگیر هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار