رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سند دام و طیور در استان گلستان توسعه خوبی پیدا کرده که در بخش طیور مقام ششم دنیا را داریم.

واردات گوشت قرمز از قزاقستان و صادرات مرغ از گلستان

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر صبح امروز در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گلستان و قزل اوردا از جمهوری قزاقستان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های تجاری دو طرف توسعه کشت برنج در قزاقستان است که ما حدود سه میلیون تن برنج نیاز داریم که بیش از یک و نیم میلیون تن آن را وارد می‌کنیم و می‌توانیم با توسعه تجارت بین دو کشور ایران و قزاقستان، برنج مورد نیاز خود را تامین کنیم.
وی گفت: سیاست جهاد کشاورزی خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی و توسعه صادرات این محولات بین کشورهای دوست و همسایه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: در کنار برنج می‌توانیم دانه‌های روغنی را هم در قزاقستان کشت و تولید کنیم که این موضوع یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای توسعه تجارت بین دو کشور است.
مهاجر بیان کرد: با توجه به منابع آبی خوب قزاقستان و اشتراک بین مزارع گلستان و قزاقستان، توسعه کشت ذرت دانه‌ای و شیری می‌تواند از جمله اهدافی باشد که بین دو کشور قابل پیگیری است.
وی افزود: سند دام و طیور در استان گلستان توسعه خوبی پیدا کرده که در بخش طیور مقام ششم دنیا را داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد: در توسعه تجارت می‌توانیم گوشت قرمز را با استاندار بین‌المللی از قزاقستان وارد کرده و مرغ از استان گلستان را صادر کنیم.
مهاجر بیان کرد: در کشت گلخانه‌ای باید سفارش وجود داشته باشد تا ما تولیدات داشته باشیم و کشت سفارشی می‌تواند محور معامله بین تاجران ایران و قزاقستان باشد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار