مدیرکل بهزیستی گلستان:

مدیرکل بهزیستی گلستان به مشکلات معلولان در استان اشاره کرد و گفت: بحث اشتغال و بحث مسکن از جمله مهمترین دغدغه‎های معلولان استان گلستان است.

اشتغال و مسکن از مهمترین دغدغه‎های معلولان گلستان است

به گزارش گلستان24، ابراهیم غفاری ظهر امروز در آیین تجلیل از معلولان استان گلستان با بیان اینکه در کشور یک میلیون 500 هزار معلول وجود دارد که از این تعداد 48 هزار معلول آن گلستانی هستند.

وی تصریح کرد: استان گلستان به لحاظ رتبه از نظر معلولیت در جایگاه 22 و به لحاظ تعداد معلولان  ثبت شده در سامانه در استان‌ها رتبه 7 کشوری را دارد.

مدیر کل بهزیستی گلستان با بیان اینکه استان گلستان یک درصد بیشتر از بقیه استان‎ها دارای افراد معلول است و مطالعات نشان داده که در گالیکش معلولیت  نابینایی بیشتر است و در آق قلا و گمیشان  معلولان ناشنوا بیشتر دیده می‎شوند.

* اشتغال و مسکن از مهمترین دغدغه‎های معلولان گلستان است/ یک هزار و 700 معلول در پشت نوبت استفاده از خدمات هستند

غفاری به مشکلات معلولان در استان اشاره کرد و گفت: بحث اشتغال و بحث مسکن از جمله مهمترین دغدغه‎های معلولان استان گلستان است.

وی با بیان اینکه چهار درصد جمعیت کشور تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: نیاز است که مسئولان و دانشگاه‎های استان نسبت به بررسی افزایش میزان معلولیت در استان گلستان اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی گلستان افزود: 900 میلیون تومان لوازم توان پزشکی خریداری کردیم و معلولی را از نظر دریافت تجهیزات پزشکی پشت نوبت نداریم مگر اینکه معلولی لوازم و تجهیزات پزشکی را به دلیل بی احتیاطی خراب کرده باشد و تجهیزات مازادی بخواهد.

 غفاری از وجود 7 هزار مستمری‌بگیر در بهزیستی گلستان خبر داد و گفت: یک هزار بیمار روانی در استان گلستان از بهزیستی خدمات می‎گیرند.

وی با بیان اینکه 450 میلیون پرداخت مستمر ما به افراد تحت پوشش بهزیستی در استان گلستان است، افزود: یک هزار و 700 معلول در پشت نوبت استفاده از خدمات هستند که نمی‎توانند از حداقل حمایت‎ها بهره‎مند شوند.

* وجود 20 هزار معلول جسمی و حرکتی در گلستان/ وجود 60 مرکز نگهداری افراد معلول در گلستان

مدیر کل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر معلول جسمی و حرکتی، 10 هزار معلول ذهنی  در استان گلستان وجود دارد.

غفاری به حمایت از تحصیلات تکمیلی دانشجویان معلول در استان گلستان توسط بهزیستی اشاره کرد و افزود: بخشی توانمندسازی به دانش نیاز دارد و سازمان بهزیستی برای تحصیلات تکمیلی تمام شهریه تحت پوشش توان بخشی  را پرداخت می‎کرد  و از این نظر امسال 302 نفر را تحت پوشش تحصیلات قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه دانش‎آموزی  یک هزار و 766 دانش‎آموز از بهزیستی کمک هزینه تحصیلی دریافت می‎کنند.

مدیر کل بهزیستی گلستان همچنین با بیان اینکه بیش از وجود 60 مرکز نگهداری افراد معلول در استان خبر داد و گفت: در این مراکز  نزدیک به 3 هزار نفر نگهداری می‎شود که از این تعداد 370 معلول مجهول الهویه هستند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار