امام جمعه بندرگز:

امام جمعه بندرگز گفت: ای کاش رئیس جمهور با افراد متملق و چاپلوس برخورد می‌کردند.

ای کاش رئیس جمهور با افراد متملق و چاپلوس برخورد می‌کردند

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه بندرگز، بر ضرورت گسترش روحیه ایثار و فداکاری در جامعه تأکید و اظهار کرد: یک از ویژگی‌های متقین داشتن روحیه جهادی، ایثار و فداکاری است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری را نیاز جامعه امروز دانست و گفت: متأسفانه نسل جوان و نوجوان ما در معرض شدیدترین تهاجم دشمن قرار دارد طوری که هجمه‌های سنگینی از سوی دشمن برای شکستن روحیه شهادت‌طلبی و ایثار صورت می‌گیرد.

امام جمعه بندرگز با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جمله معروف «أینَ عمار»، افزود: معظم‌له به‌ویژه در فتنه ۸۸ در برخى سخنرانى‌ها جمله «أینَ عمار» را با ذکر برخى نکات براى مردم بیان کردند اما آیا از خود سؤال کرده‌ایم که عمار چه خصوصیتى داشت که مقام معظم رهبرى وی را به‌عنوان فردى شاخص معرفى کردند؟

* نهیب‌زنى به خواص‌بى‌بصیرت و ساکتین از ویژگی‌های عمار یاسر است

حسینی عمار را ملاک حقانیت‌ دانست و ابراز کرد: نه تنها یاران امام على(ع) که همه مسلمانان، عمار یاسر را به‌خوبى مى‌شناختند و همه از وفادارى‌ او به رسول خدا (ص) و از محبوبیت او نزد ایشان خبر داشتند، از طرفی روایت‌هایى که از پیامبر اکرم (ص) درباره عمار یاسر در یادها مانده بود، عمار براى بسیارى از مردم ملاک حقانیت بود.

وی نهیب‌زنى به خواص‌بى‌بصیرت و ساکتین را از ویژگی‌های عمار یاسر برشمرد و توضیح داد: عمار در زمان مشکلات، به سراغ خواص از محکم‌ها تا متزلزل‌ها و حتى متهمین به نفاق! می‌رفت، طوریکه در جنگ صفین عمار از قطب‌هاى اصلى جنگ به‌حساب مى‌آمد.

امام جمعه بندرگز با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در مورد روشنگرى و بصیرت‌زایى عمار، مطرح کرد: «یکى از کارهاى مهم نخبگان و خواص، تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات جناحى و گروهى. در جنگ صفین یکى از کارهاى مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود؛ چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن جنگ روانى مى‌گویند.»

حسینی با بیان اینکه گاهى برخى افراد با وجود آگاهى و بصیرتى که نسبت به مسائل وجود دارد، سکوت اختیار کرده و به دفاع از حق قیام نمى‌کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که ممکن است  افراد بسیارى با کلام و سخن افراد آگاه به یارى حق به‌پا خیزند؛ اما متأسفانه این افراد سنگ‌ بی‌طرفى را به سینه زده و اعلام موضع نمى‌کنند.

وی با بیان اینکه خطر ساکتین به‌مراتب از افرادى که اصطلاحاً ساز مخالف می‌زنند و علناً مخالفت خود را به رخ دیگران مى‌کشند، بیشتر است، اذعان کرد: عمار یاسر از جمله افراد آگاهى بود که آگاهى خود را براى دیگران بازگو و به دفاع از حق قیام مى‌کرد.

*عمار هنوز هم ناشناخته است‌

امام جمعه بندرگز با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «به نظر من، عمار هنوز هم ناشناخته است»، خاطرنشان کرد: معظم‌له با شاخص قرار دادن شخصیت عظیم «عمار»، می‌خواستند نقش خواص، به‌ویژه طلاب و دانشجویان بسیجى را به‌عنوان افسران جوان جنگ نرم در فتنه‌ها، جریانات سیاسى و در جاهایى که تشخیص براى همه و عموم مردم ممکن نیست، بیان و اهمیت حضور آن‌ها در صحنه براى شبهه‌زدایى و غبارروبى را براى همه مشخص کنند.

حسینی متذکر شد: امروز انقلاب اسلامی نیاز به عمارها دارد همانطور که مقام معظم رهبری در فتنه 88 فرمودند: «أینَ عمار».

وی با بیان اینکه هنوز افرادی وجود دارند که همچون عمار بصیر هستند و بصیرت‌افزایی می‌کنند و حضوری موثر در جبهه مقاومت دارند، ابراز کرد: فتح کرکوک در کمتر از 20 ساعت و لغو همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق نتیجه دیپلماسی سردار سلیمانی است.

امام جمعه بندرگز ادامه داد: 25 سال قبل پشت دروازه‌های خرمشهر می‌جنگیدیم امروز سرداران ما پشت مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی تحولات میدانی را رقم می‌زنند.

* تقویت اقتصاد مقاومتی راه غلبه بر بحران‌های خطرناک پیش‌رو است

حسینی با بیان اینکه با اعلام 18 مورد نقض برجام توسط آمریکا ثمره اقدامات سردار دیپلماسی را هم مشاهده کردیم، یادآور شد:  وزیر امور خارجه کشورمان می‌گفت امضای «جان کری» تضمین است و مجلس شورای اسلامی نیز در 20 دقیقه برجام را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه امروز با پس از تحریم چندین باره توسط آمریکا ثمره اعتماد به دشمن را مشاهد می‌کنیم، اظهار داشت: در حالی که روزگاری از غنی‌سازی 20 درصد، سلول‌های بنیادین، ماهواره تولید داخل و ... رونمایی می‌کردیم امروز از مجسمه‌ها و پلاک منزل برخی از افراد رونمایی می‌کنیم؛ البته وقتی دستان دولت برای افتتاح پروژه‌ها خالی باشد نمی‌توان بیش از این  انتظار داشت.

امام جمعه بندرگز با اشاره به رونمایی پلاک منزل رئیس جمهور، تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان چاپلوس و متملق در سطح کشورمان کم هم نیستند، ای کاش رئیس جمهور محترم با این افراد متملق و چاپلوس برخورد می‌کردند چراکه در صورت عدم برخورد با این افراد، چاپلوسی و تملق در بین مسؤولان نهادینه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه با تقویت اقتصاد مقاومتی قادر خواهیم بود بر بحران‌های خطرناک پیش رو غلبه کنیم، با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع افسران دانشگاه افسری، بیان کرد: معظم‌له فرمودند ما برجام موشکی نخواهیم داشت و آن را ممنوع اعلام کردند.

 /فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار