امام جمعه بندرترکمن:

امام جمعه بندرترکمن، لغو انتخابات کردستان عراق را میخی دیگر بر تابوت آمریکا در منطقه خواند و گفت: با پیروزی‌هایی که در کشورهای منطقه اعم از عراق، سوریه و ... به دست آوردیم میخ‌های محکمی را بر تابوت آمریکای جنایتکار زدیم.

لغو انتخابات کردستان عراق میخی بر تابوت آمریکای جنایتکار است

به گزارش گلستان24؛ حجت‌الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، عقب‌نشینی و استعفای بارزانی و لغو انتخابات کردستان عراق را پیروزی بزرگ برای ملت عراق، مردم منطقه و به‌ویژه دولت، ملت و رهبریت جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: این مسأله حاکی از نفوذ و قدرت منطقه‌ای ایران است که محدود کردن کردستان عراق، اتحاد بین کشورهای عراق، ترکیه و ایران و گرفتن منطقه کرکوک موجب شد بسیاری از منطقه کردستان کوچ کنند و در نتیجه آن «مسعود بارزانی» استعفا کرد.

وی لغو انتخابات کردستان عراق را میخی دیگر بر تابوت آمریکا در منطقه خواند و گفت: با پیروزی‌هایی که در کشورهای منطقه اعم از عراق، سوریه و ... به دست آوردیم میخ‌های محکمی را بر تابوت آمریکای جنایتکار زدیم.

* وحشت از ترویج روحیه شهادت‌طلبانه علت اصرار آمریکا برای حذف درس شهید فهمیده بود

امام جمعه بندرترکمن با گرامیداشت شهادت شهید حسین فهمیده، بیان کرد: ما باید قدردان شهید فهمیده‌ها باشیم.

منصوری با اشاره به حضور ژنرال‌های بازنشسته آمریکا در منزل شهید فهمیده، تصریح کرد: این افراد با حضور در منزل شهید فهمیده گفتند این نوجوان 13 ساله چه کرد که بعد از شهادتش آمریکا به طور جدی به دردسر افتاده است، در واقع حرکت‌های شهادت‌طلبانه ایجاد شده در سوریه و سرزمین فلسطین برگرفته از شهید فهمیده بود که آمریکا را به شدت به وحشت وا داشت.

وی با بیان اینکه اصرار آمریکا برای حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی به‌دلیل وحشت آنها از ترویج روحیه شهادت‌طلبانه و الگوگیری نوجوانان و جوانان از این شهید بود، بیان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان بی‌خرد و لیبرال ما درس بسیار مهم شهید فهمیده را که امام راحل ایشان را رهبر خود دانستند از کتب درسی حذف کردند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه باید شهید فهمیده‌ها الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان ما باشد، تأکید کرد: جوانان و نوجوانان امروز باید با بسیج آشنا شوند چراکه هر چقدر آشنایی آنها با بسیج بیشتر باشد و انقلابی‌تر شوند در مسائل اعتقادی از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

منصوری با اشاره به سالگرد شهادت عمار یاسر در جنگ صفین، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی از پیامبر (ص) نقل کردند که عمار را یک گروه طغیانگر می‌کشند که شهادت عمار یاسر سند دیگری بر حقانیت حضرت امیرالمومنین (ع) است.

وی خطاب به زائران پیاده اربعین حسینی، گفت: کسانی که در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند هر چند قدم را به نیت یک شهید بردارند و سعی کنند زیارت را به نام شهدا بردارند که جان شیرین خود را فدا کردند تا امروز راه زیارت برای ما باز شود.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه گام برداشتن به نیت شهدا در اربعین حسینی ثواب فراوانی دارد، مطرح کرد: امروز که به‌راحتی به زیارت قبور مطهر ائمه معصومین (ع) در عراق می‌رویم مدیون شهدا هستیم.

منصوری با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه افسری ارتش مبنی بر اینکه «امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته ... ما درباره‌ی آن چیزهایی که اقتدار ملّی را افزایش میدهد یا تأمین می‌کند یا پشتیبانی می‌کند با دشمن هیچ چک‌وچانه‌ای، هیچ معامله‌ای نداریم.»، بیان کرد: این فرامین معظم‌له عمیق است که باید به آن دقت کرد.

/ فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار