مدیرکل تعاون و کار گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۷۰ هزار و ۹۴۲ نفر آمار بیکاران استان گلستان است که ۴۰ درصد آن فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، عمده علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم مهارت است.

علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم مهارت است

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: کارگروه شورای مهارت می‎تواند در حل مشکل تحصیلی تاثیرگذار باشد و درخواست ما این است این مهم پیگیری شود تا بتوانیم برای آموزش و پرورش تصمیماتی داشته باشیم.

وی به اجرای طرح ایران مهارت اشاره کرد و افزود: تفاهم‎نامه‎ای با وزارت آموزش و پرورش بسته شده که به توسعه فرهنگ رشته‎های مهارت‌محور است و هدایت تحصیلی کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: 70 هزار و 942 نفر آمار بیکاران استان گلستان است که 40 درصد آن فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، عمده علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم مهارت است.

مازندرانی با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک دوره 10 ساله است، افزود: ما در 10 سال آینده نمی‎توانیم سیر دینامیک و جریان کار استان را تشخیص دهیم و نیاز به یک کمیته علمی و پژوهشی و حرکت براساس نقشه آمایش سرزمینی استان است که 5 ساله در نظر گرفته می‎شود.

حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم در این جلسه گفت: هدایت تحصیلی نیاز به فرهنگ‎سازی دارد و با فرهنگ‎سازی و افزایش اطلاعات خانواده‎ها می‎توانیم به اهداف هدایت تحصیلی برسیم. بیشترین درصد بیکاران ما در تحصیل‌کرده‎های آموزش عالی است و کمترین بیکار مربوط به سطح تحصیلی دیپلم‎ها است.

ابراهیم کریمی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان هم در این جلسه یادآور شد: بخشی از هتل‎های استان را می‎توانیم به رشته‎های هتل‎داری اختصاص دهیم تا بتوانند دانش‌آموزان در این مسیر فعالیت کنند.

وی به ظرفیت صنایع‌دستی استان گلستان اشاره کرد و گفت: اگر بنا باشد دانش‎آموزان در رشته‎های صنایع دستی تحصیل کنند می‎توانیم در راستای تقویت صنایع دستی استان با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری کنیم.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گفت: 75 درصد بهره‌برداران ما در بخش کشاورزی بی‎سواد هستند و با توجه نوع سیاست‎های بخش کشاورزی که به سمت گلخانه، گیاهان دارویی و پرورش در سیستم‎های بسته حرکت می‎کند، نیاز است آموزش‎های فنی و حرفه‎ای به این سمت سوق داده شود. با توجه به کمبود آب 12 تا 14 هزار هکتاری که در محصولات سیفی داریم باید در 2 تا 3 هزار هکتار گلخانه پرورش داده شود.

وی با اشاره به وجود 7 هزار فارغ التحصیل رشته‎های کشاورزی گفت: ما از 5 درصد این ظرفیت نتوانستیم بکارگیری کنیم و از این ظرفیت بهره بجوییم. نیاز است در یک زمان‌بندی 5 ساله بیش از 100 هزار نفر فعال بخش کشاورزی آموزش ببینند تا بتوانیم جایگاه استان را در بخش کشاورزی حفط کنیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار