استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت که همکاری مجمع نمایندگان استان و حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگلستان و بازدید از ظرفیت های این منطقه زمینه ساز توسعه استان و حرکت به سمت پیشرفت خواهد شد.

آشنایی نمایندگان با ظرفیت های گلستان نقش موثری در حرکت توسعه ای استان دارد

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی روز پنجشنبه در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گرگان، در خصوص وضعیت اقتصادی استان از جمله پیگیری لایجه منطقه آزاد اینچه برون برای تصویب در مجلس، توسعه راه های ریلی و احداث بندر خشک مطالبی بیان کرد.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع اقلیم از ظرفیت های مهم استان به شمار می رود، گلستان دومین تولید کننده گندم و دومین تامین کننده مرغ کشور و اولین تولید کننده ید است.
ارازجان شمالی افزود: با وجود این ظرفیت ها و توانمندی بخش های مختلف گلستان، این استان از لحاظ سرانه درآمدی در کشور در رده بیست و پنجم قرار دارد که برای استفاده از پتانسیل ها باید برنامه ریزی و حمایت شود.
به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سفری دو روزه به گلستان برنامه بازدید از منطقه آزاد اینچه برون، کریدور ریلی و گمرک، نشست هم اندیشی با مدیران اجرایی استان و اعضای اتاق بازرگانی گرگان، بازدید از شهرک صنعتی، برج قابوس و موزه فرش گنبدکاووس، نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از مجموعه سوارکار گنبدکاووس را در برنامه دارند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری است و مطابق سند توسعه استان قرار است به سوی صنعتی شدن پیش رود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار