استاد حوزه و دانشگاه قم:

استاد حوزه و دانشگاه قم در خصوص ارتباط جهاد اکبر با استکبارستیزی گفت: هر کسی در جهاد نفس که جهاد اکبر است کم بیاورد امکان ندارد در جهاد اصغر ورود پیدا کند؛ استکبارستیزی بدون مبارزه با جهاد نفس امکان‎پذیر نیست.

مسوولان بیش از دیگران نیاز به مراقبت کردن دارند

به گزارش گلستان24؛آیت الله سیدمحمدتقی قادری ظهر امروز در گفتمان هم‎اندیشی فرهنگی اساتید دانشگاه‎های گلستان که به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی با موضوع استکبارستیزی و فرهنگ مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی در جهاد نفس که جهاد اکبر است اگر کم بیاورد امکان ندارد در جهاد اصغر ورود پیدا کنند، ما باید به موازات هم در جامعه در مسئله تهذیب، تزکیه نفس، خودسازی و مسلط شدن به هوای نفس کار کنیم.

وی تصریح کرد: ضربه‌ای که یک اختلاس به باور عمومی می‎زند شاید آمریکا نتواند بزند؛ اختلاس و حقوق‎های نجومی در جامعه‎ای که بنای آن مطابق با ارزش‎های اسلامی پایه‎ریزی شده است اگر در سطح جامعه گسترش می‌یابد همه کسانی که می‎خواستند همراه شما شوند دیگر پیاده می‌شوند چون اینها با باورهای مردم و نظام اسلامی سازگار نیست.

*بدون مبارزه با جهادنفس، استکبارستیزی امکان‌پذیر نیست/ جهاد نفس مخاطب خاص ندارد/ مسوولان بیش از دیگران نیاز به مراقبت کردن دارند

این مولف و پژوهشگر علوم دینی با طرح این سوال که چرا اختلاس و حقوق نجومی به وجود می‌آید، افزود: این افراد مگر چقدر می‌خواهند زندگی کنند؛ منشاء اینها در جای دیگری اشکال پیدا کرده، این شخص نتوانسته است به یکی از مشکلات اخلاقی خودش فائق آید، طمع بیش از حد داشتن انسان را گمراه می‌کند.

قادری تاکید کرد: اگر بخواهیم در جهاد اصغر موفق باشیم و مردم را برای استکبارستیزی آماده کنیم باید بدانیم بدون مبارزه با جهادنفس، استکبارستیزی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه جهاد نفس مخاطب خاص ندارد، ابراز کرد: هر کس به اندازه جایگاهی که دارد تکلیف سنگینی بر دوش اوست، یعنی یک مسوول بیش از دیگران نیاز به مراقبت کردن دارد، بیش از دیگران باید برنامه اخلاقی و تربیتی داشته باشد.

* نسل جوان باید به گونه‎ای تربیت شوند که فکر شهدا را داشته باشند

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان ظرفیت بالایی در تربیت اخلاقی دارند، گفت: همین افراد می‌خواهند بعدها مسول مملکت شوند و جای شهدا را پر کنند پس باید به گونه‎ای آنها را تربیت کنیم که فکر شهدا را داشته باشند و راهکار آن جهاد با نفس است.

قادری با اشاره به ارتباط مستقیم کبر و توسعه تصریح کرد: کسانی که خصلت تکبر دارند نگاه آنها به دیگران از موضع تحقیر است این افراد معمولا توسعه‎طلب هستند و هرجا احساس کنند در مقامی محدود می‎شوند قطعاً همه چیز را زیر پا می‎گذارند.

وی از آمریکا به عنوان یک شیطان بزرگ یاد کرد و افزود: در برخورد با آمریکا این ما هستیم که نباید اشتباه کنیم، دشمن به رسالت خود عمل می‎کند که برگرفته از خوی استکباری است ما باید به گونه‎ای با برخورد و رفتار کنیم که فرصت را از دشمن بگیریم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار