معاون استاندار گلستان:

معاون امور عمرانی استانداری گلستان گفت: نامه تائید و یا رد شهردار گرگان هنوز از وزارت کشور به استانداری اعلام نشده است.

ژن خوب افراد، تاثیری در بررسی پرونده آنان ندارد

به گزارش گلستان24؛رضا مروتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره رد و یا تائید شهرداران کردکوی و گرگان اظهار داشت: تا این لحظه هنوز نامه‌ای نسبت به رد شهردار گرگان از سوی وزارت کشور به دست من نرسیده و ممکن است نامه زده شده باشد اما هنوز ابلاغی به من نشده است.

وی درباره مدت زمان تائیدیه و پاسخگویی در مورد شهرداران تصریح کرد: تا زمانی که تائیدیه شهردار به استانداری ارسال نشده باشد نمی‎توان مدت زمان قانونی در نظر گرفت.

2 عضو شورای شهر کردکوی صورتجلسه انتخاب شهردار را امضاء نکردند

معاون امور عمرانی استانداری گلستان درباره تایید نشدن حکم شهردار کردکوی یادآور شد: در موضوع شهردار کردکوی مستنداتش نیاز است بررسی شود و در روزهای گذشته به علت نقص در ارسال اطلاعات به فرمانداری کردکوی مدارک برای تکمیل، بازگشت داده شده است.

مروتی تاکید کرد: 2 عضو شورای شهر کردکوی مصوبات شورا را برای انتخاب شهردار امضا نکردند و  این پرونده را به فرمانداری بازگرداندیم تا تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بیان شده که 2 عضو شورای شهری که مصوبه را امضاء نکردن در جلسه حضور داشتند، تاکید کرد: فرمانداری وظیفه دارد به این موضوع رسیدگی کند و برای همین علت در شهرستان‎ها فرماندار داریم.

مروتی با بیان اینکه برای انتخاب و تائید شهردار شرایط عمومی و تخصصی در نظر گرفته می‌شود و در شرایط  عمومی صلاحیت انتخاب شهردار بر دوش شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه یکی از این شرایط داشتن مدارک مرتبط است، افزود: داشتن حداقل 5 سال سابقه اجرایی برای شهرداری یکی از شرایطی است که مدنظر است و به این منظور قانون‌گذار ماده 5 خدمات کشوری را در نظر گرفته و جای تفسیر دارد که سابقه دانشگاهی در آن محسوب می‎شود یا خیر.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان  تاکید کرد: هیچ نامه‎ای هنوز مبنی بر تائید و رد شهردار گرگان از وزارت کشور به من ابلاغ نشده است.

مروتی تاکید کرد: پرونده شهردار کردکوی هنوز رسیدگی نشده و مصوبه شورا به نظر شکلی ایراد دارد و باید از 2 امضاء عضو شورای شهر کردکوی حداقل یک امضاء باشد.

ژن خوب افراد، تاثیری در بررسی پرونده آنان ندارد

 وی با بیان اینکه جلسات شورا با حداقل 4 نفر در کردکوی به رسمیت می‎رسد، افزود: رابطه فرزندی و پدری و یا شخصی بر من برای انتخاب شهردار تاثیر نداشته است.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: پسر آقای تربتی‎نژاد نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در یک فرآیندی در شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شدند و شورا اگر شهردار منتخب سابقه نداشته به این نتیجه می‎رسید و اگر توانمندی در انتخاب این جوان احساس کردند و توانسته اعتماد شورا را جلب کند، باید بررسی شود.

مروتی افزود: نسبت دادن این فرد به پدر کار صحیحی نیست و نباید هر فردی را به ژن خوب نسبت بدهیم و این پسندیده نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار