امام جمعه کردکوی:

امام جمعه کردکوی استقبال مردم از اربعین حسینی را چشمگیر دانست و گفت: زائرانی که در پیاده‎روی اربعین حسینی حضور دارند برای کسب معرفت، بصیرت و حقیقت با خداوند معامله کنند نه برای کسب ثواب.

زائران اربعین حسینی برای کسب معرفت، بصیرت و حقیقت با خداوند معامله کنند

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام موسی شاعری امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم انسان را نصیحت می‎کند که آنچه روی زمین است برای زینت زمین است نه زینت انسان، در واقع عمل صالح و شخصیت دینی و انسانی زینت‎بخش انسان است.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را برای راستی‎آزمایی خلق کرد، گفت: همه ما در دنیا در حال راستی‎آزمایی هستیم که مشخص شود آیا می‎توانیم انسان درست و صالحی باشیم یا خیر.

امام جمعه کردکوی استقبال مردم از اربعین حسینی را چشمگیر دانست و افزود: کسانی که اربعین در کربلا حضور پیدا می‎کنند توفیق دارند در عین حال کسانی هم که در اربعین حسینی حضور ندارند به معنای عدم توفیق آنها نیست، هر کسی در هر زمانی از جمله پس از اقامه نماز می‎تواند به امام حسین (س) سلام بدهد و آن حضرت را یاد کند.

شاعری ادامه داد: زائرانی که در پیاده‎روی اربعین حسینی حضور دارند برای کسب معرفت، بصیرت و حقیقت با خداوند معامله کنند نه برای کسب ثواب.

امام جمعه کردکوی متذکر شد: پیاده‎روی اربعین حسینی کار سختی است، اینکه بسیاری از انسان‎های عاشق با پای پیاده در کربلا حضور پیدا می‎کنند و سختی و مشقت آن را به جان می‎خرند این حرکت آنها، نشانه عشق و ارادت فراوان به امام حسین (ع) است.

وی با قدردانی از دست‎اندرکاران چهاردهمین یادواره شهدای شهرستان کردکوی، بیان کرد: شهدا عامل عزت و همه چیز ملت ایران هستند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه‎داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

شاعری با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران، خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور روسیه به ایران مهم است و در دنیا بازتاب فراوانی داشت، روزی ایران به حساب نمی آمد اما امروز از بسیاری از کشورها به ایران می آیند.

امام جمعه کردکوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تاکنون پیشرفت فراوانی داشت، ابراز امیدواری کرد این روند تا ظهور امام زمان (عج) و رساندن پرچم به دستان صاحب اصلی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار