مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بالغ بر ۶۹ درصد تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار و کارآفرین پرداخت شده است.

پرداخت 69 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار و کارآفرین

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به فعالیت یک هزار و 362 تعاونی بانوان در استان در جمع خبرنگاران گفت: در این تعاونی ها  6 هزار و 739 نفر اشتغالزایی شده است که عمدتا از بانوان هستند.

 

وی با بیان اینکه نخستین اتحادیه تعاونی بانوان کشور در استان شکل گرفته است، افزود: در تسهیلات بانکی سهمیه خاصی برای بانوان کارآفرین و تعاونگر در نظر گرفته شده است. اگر بانوان در روستاها و شهرهای کوچک، تعاونی هایی با 20 خانوار تشکیل دهند می توانن از تسهیلات ویژه با سود کمتر از 6 درصد و مدت زمان بازپرداخت 6 ساله و تنفس یکساله استفاده کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بیکاری بانوان دوبرابر مردان است، ادامه داد: امسال یک هزار نفر با همکاری کاریابی ها مشغول به کار شدند که 58 درصد آنها، بانوان هستند.

 

وی افزود: همچنین در بخش مشاغل خانگی، 69 درصد تسهیلات داده شده به زنان سرپرست خانوار و کارآفرین بوده است.

 

مازندرانی با اشاره به استقبال بانوان از طرح کارورزی، گفت: 51 درصد ثبت نام کنندگان و 75 درصد کسانی که به واحدهای تولیدی معرفی شدند جزو بانوان هستند.

 

وی با بیان اینکه کاهش بیکاری بانوان نیازمند اقدامات ویژه است، خاطرنشان کرد: کلاس های مهارت های کارآفرینی ویژه بانوان و اختصاص مراکز آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای ویژه بانوان این گونه اقدامات بوده که در استان انجام شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار