مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: از زمان تصدی این مسئولیت تاکنون ۵ تفاهم نامه ملی و استانی در این حوزه منعقد و اجرا شده است.

پرداخت تسهیلات برای تجهیزدو تعاونی کارآفرینی در مناطق محروم استان

به گزارش گلستان24؛ کلثوم غفاری توران، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، امروز (15 آبان) در نشست استاندار با زنان فرهیخته استان با ارائه گزارش عملکردی در حوزه بانوان و خانواده گفت: از زمان تصدی این مسئولیت تاکنون پنج تفاهم نامه همکاری در سطح ملی و استانی منعقد و اجرا شده است.

 

وی افزود: در این حوزه سه تفاهم نامه کشوری با معاونت زنان ریاست جمهوری، طرح توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان و طرح تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده منعقد شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: طرح تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در دو فاز و با کمک 20 سازمان مردم نهاد در 14 شهرستان برگزار شده و در همین راستا 32 هزار نفر ساعت آموزش به زنان و خانواده ها ارائه شده است.

 

وی گفت: دو تفاهم نامه استانی در خصوص آموزش های فرهنگی و اجتماعی شامل طرح تحکیم بنیان خانواده با هدف توان افزایی زنان روستایی در 100 روستا و توانمندسازی جوامع محلی با حفظ منابع طبیعی منعقد و در نخستین گام در روستای فارسیان آغاز شده است.

 

غفاری در خصوص اقدامات در زمینه اشتغال بانوان، گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با یکی از شرکت ها در خصوص کشت گیاهان دارویی و همچنین تفاهم نامه دیگری برای کشت گیاهان ارگانیک در همین راستا بود.

 

وی در زمینه نوغانداری و ظرفیت های توسعه آن در استان، اظهار کرد: در این زمینه 12 جلسه مشترک در استان برگزار شده و دو کارگاه نیمه صنعتی ابریشم کشی از تربت حیدریه به استان انجام شد.  

 

غفاری گفت: تفاهم با صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات انجام شده است و در همین راستا بازدیدهایی از مراکز اشتغال بانوان و تلاش برای رفع موانع فعالیت های آنها صورت گرفت.

 

وی افزود: جذب اعتبار بلاعوض برای تجهیز دو تعاونی کارآفرینی در مناطق محروم استان نیز در راستای تولید و اشتغال انجام شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار