بخشدار گرگان :

بخشدار مرکزی گرگان از مسمومیت حدود 30 نفر اهالی روستای اوجابن واقع در شمال غرب این شهر خبر داد و گفت: طبق گزارش دهیار مصرف آب آلوده باعث اسهال و استفراغ این افراد شده بود.

آب آلوده 30 نفر از اهالی روستای زنگیان گرگان را روانه بیمارستان کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ رضا ترابی اظهار کرد: که از مدت ها قبل مسمومیت های موردی در بین مردم این روستا بروز می کرد اما روز چهارشنبه گذشته این تعداد به یکباره دچار مشکلات گوارشی شدند.

وی عنوان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد، این مشکل به علت استفاده از آب شرب آلوده بروز کرده که مسئولان اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان در جریان قرار گرفته و با حضور مسئولان بهداشت اقدام به افزایش کلر آب برای ضدعفونی شدن آن به میزان لازم شد.

به گفته وی؛ چاه آب شرب این روستا بتنی بوده ، اما زمین های زیر کشت اطراف از آب فاضلاب خام برای آبیاری مزارع استفاده کرده و این آب به چاه روستا نفوذ کرده و باعث آلودگی آب مصرفی اهالی شده است.

ترابی گفت: پس از بروز مشکل با هماهنگی مرکز بهداشت، پزشک متخصص در منطقه مستقر و اقدام به خدمت رسانی و توزیع داروی رایگان بین بیماران شد.

وی ادامه داد: همچنین پزشک روستا علاوه بر ایام دیگر هفته ،در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در منطقه مستقر بود و مشکل مسمومیت اهالی هم اینک برطرف شده است.

بخشدار مرکزی گرگان تصریح کرد: در ادامه در اولین اقدام با همکاری آبفار شهرستان، جلوی فاضلاب ورودی به چاه آب شرب و زمین های کشاورزی از ابتدای روستا مسدود و میزان کلرزنی در حد استاندارد افزایش یافت.

وی در این خصوص توضیح داد که بخشی از فاضلاب مردم غرب شهرستان به داخل رودخانه انجیراب نفوذ کرده و سودجویان با کانال کشی غیرقانونی از این آب برای کشت و کار و آبیاری محصولات استفاده می کنند که این مساله بروز اینگونه بیماری ها را تشدید کرده است.

روستای اوجابن در شمال غربی گرگان در حاشیه بزرگراه شهید کلانتری بعد از روستای زنگیان قرار دارد.

 

انتهای پیام /

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار