معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر اجرای طرح ساماندهی شناورها در دریا گفت: طبق گزارش‌ها حدود 2 هزار شناور غیرمجاز در منطقه مشغول تردد و صید غیرمجاز هستند که طی سال‌های اخیر بعضاٌ با مشکلاتی در دریا مواجه شده‌اند و یا وارد آب‌های کشور همسایه شده و تعدادی از آنها هم اکنون در زندان‌های ترکمنستان به سر می‌برند.

تردد و صید غیرمجاز حدود 2 هزار شناور غیرمجاز در گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 96 با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این حوزه، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت،‌ اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات خود در حوزه مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند.

وی با تأکید بر اجرای طرح ساماندهی شناورها در دریا تأکید کرد: طبق گزارش‌ها حدود 2 هزار شناور غیرمجاز در منطقه مشغول تردد و صید غیرمجاز هستند که طی سال‌های اخیر بعضاٌ با مشکلاتی در دریا مواجه شده‌اند و یا وارد آب‌های کشور همسایه شده و تعدادی از آنها هم اکنون در زندان‌های ترکمنستان به سر می‌برند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: قطعاٌ اجرای طرح ساماندهی شناورها مطابق با دستورالعمل ابلاغی، باید با جدیت در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

طهماسبی در ادامه شناسایی سیستمی و جلوگیری از حمل و نقل کالای قاچاق و انضباط بخشی به تردد شناورها را از اهداف مهم طرح ساماندهی شناورها عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین با اشاره به دستورالعمل ساماندهی تجهیز بنادر و اسکله ها گفت: جلوگیری از ساخت و ساز و فعالیت‌های غیرمجاز در سواحل و ساماندهی، استانداردسازی و انضباط‌بخشی به انواع اسکله‌ها، افزایش توان کنترلی و نظارتی بر اسکله‌ها و سازه‌های دریایی، از اهداف کلان این دستورالعمل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار