رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان:

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان گفت: قله‎های استان گلستان به صورت یکپارچه تابلوگذاری و بانک جامع نقشه ارتفاعات استان گلستان تدوین می‎شود.

تدوین بانک جامع نقشه ارتفاعات استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛به نقل از روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان، محمد فلاحی ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار کرد: هیئت کوهنوردی استان گلستان در نظر دارد به منظور یکسان‎سازی و معرفی دقیق قلل و ارتفاعات استان گلستان و نیز مسیرهای صعود و معرفی مناطق پرتردد، پرخطر و عمومی کوهستانی به کوهنوردان و طبیعت دوستان عزیز سراسر کشور اقدامات پژوهشی فاخری را در قالب یک طرح میان مدت اجرایی کند. 

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان خاطرنشان کرد: در فاز نخست این طرح در نظر است قلل و ارتفاعات استان گلستان به صورت یکپارچه تابلوگذاری شود که مشخصه‎های؛ نام قله، ارتفاع، طول و عرض جغرافیایی قله و موقعیت شهرستانی در آن درج می‎شود. 

فلاحی با یادآوری این مطلب که قله شاخص استان گلستان قله گاوکشان در ۶ کیلومتری جنوب شرقی روستای شاهکوه سفلی با ارتفاع 3 هزار و 850 متر و موقعیت N36 31.411 E54 27.371  از سوی فدراسیون کوهنوردی معرفی شده است، گفت: علاوه بر تابلوی روی قله، در جاده ورودی روستا تابلوی معرفی و کروکی مسیرهای صعود درج و نصب خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان؛ ان شاءالله با همت جمعی همه کوهنوردان عزیز  پس از اتمام این  پروژه  پژوهشی، بانک اطلاعاتی جامع نقشه‎های معرفی قلل و ارتفاعات شهرستان‎های استان گلستان، کروکی مسیرهای صعود و گزارش مختصر صعود را به صورت یکپارچه در کتابچه و نیز فایل ترکینگ جی پی اس گردآوری و تدوین خواهد کرد. 

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان با ابراز امیدواری از همکاری کوهنوردان و دستگاه‎های ذیربط گفت: ان‌شاءالله این پروژه در راهنمایی صعود، کاهش گمشدگی‎ها و حوادث کوهستان، امدادرسانی و معرفی بهتر استان گلستان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار