مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از ثبت ۶ وقف جدید همزمان با هفته وقف در استان خبر داد و گفت: این وقف ها در شهرهای گرگان، مینودشت و آزادشهر به ثبت رسیده است.

اعزام 1200 نفر به عنوان کاروان پیاده به مشهد مقدس

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همزمان با هفته گرامیداشت وقف 6 وقف جدید در استان ثبت شد.

 

وی افزود: این وقف ها در زمینه قرآنی و سلامت در شهرهای گرگان، مینودشت و آزادشهر به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته وقف، تصریح کرد: برگزاری همایش یاوران وقف، محفل انس با قرآن، برگزاری نمایشگاه عملکرد یکساله اوقاف در امامزادگان شاخص و افتتاح چند پروژه و گازرسانی به امامزاده حبیب الله بندرگز با هزینه 300 میلیون تومان از جمله برنامه های هفته وقف استان بوده است.

 

وی در خصوص طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی، اظهارداشت: استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوبی، سمنان و گلستان به عنوان 6 استان منتهی به مشهد مقدس در این طرح شرکت می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: امسال همزمان با سالروز شهادت امام رضا (علیه السلام) از استان گلستان یک هزار و 200 نفر به عنوان کاروان پیاده به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: در این مسیرها 11 موکب از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برپا شد که 6 موکب در استان گلستان و مابقی آن در استان خراسان شمالی دایر بود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در این موکب ها به زائران کاروان پیاده روی خدماتی همچون؛ مواد غذایی، آب و نیازمندهای دارو و درمان ارائه شد.

 

وی یادآور شد: جدا از مستقر بودن یک روحانی در هر کدام از موکب ها به همراه کاروان های پیاده روی 2 تا 3 روحانی نیز اعزام شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در راستای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی، تجمعی با سخنرانی رئیس امور فرهنگی آستان قدس رضوی در مسجد سجادیه شهرستان قوچان برگزار شد و در روز 28 صفر سالروز رحلت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله وسلم) نیز اجتماع بزرگی در مشهد مقدس برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار