در دومین روز از هفته بسیج بسیج رسانه استان گلستان تور رسانه ای را برای بازدید از عرصه های اقتصاد مقاومتی به سراغ کارآفرینانی رفتیم که پویایی و اقتدار را با صرف فعل خواستن توانستن است معنا کردند .

150هزارتومان قرضی که کارآفرین گلستانی را میلیاردر کرد + تصاویر

در دومین روز از هفته بسیج، بسیج رسانه استان گلستان تور رسانه ای را برای بازدید از عرصه های اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکیدات رهبر معظم انقلاب است راه اندازی کرده است.

به گزارش گلستان 24، بازدید از مکان هایی که نه در دوردست ها بلکه در همین نزدیکی در مرکز استان و روستاهای اطراف آن بود، از پرورش شتر مرغ ، حوضچه های دو منظوره پرورش ماهی تا تولید خشکبار و عرضه به استان های همجوار.

آری همه اینها به دستان جوانان این خطه از کشور در استان گلستان صورت گرفته است.

350 میلیون تومان تسهیلات سپاه

"سلمان گرزین"  مسئول بسیج ناحیه گرگان در جمع خبرنگاران می گود: از ابتدای امسال تاکنون 350 میلیون تومان تسهیلات به کارآفرینان و متقضیان وام مشاغل خانگی از وس این سپاه پرداخت شده است.

او می گوید: اگرچه این رقم در سال گذشته 3میلیارد و 550 میلیون تومان بوده است اما آنها مشاوره برای راه اندازی و تثبیت در آمد و.. را برای متقاضیان فراهم کرده اند و از این طریق 50 نفر را به چرخه اقتصاد باز گردانده اند.

مرکز پرورش شترمرغ جایی در کوی اوزینه گرگان بود، جایی که "محمدعلی خواجه شاهکویی" با سرمایه 20 میلیون تومانی و تسهیلاتی به همین میزان رونقی در زندگی خود ایجاد کرده است.

photo ۲۰۱۷ ۱۱ ۲۱ ۱۵ ۴۰ ۳۲

دانش و تخصص، لازمه هرکار اقتصادی

او که دانشجوی دکترای شیمی عالی دانشگاه گیلان است ، می گوید: برای شروع هرکار اقتصادی باید تخصص و دانش آن را فرا گرفت تا در نیمه راه به مشکل برنخورد.

خواجه شاهکویی از ابتدا 60 جوجه آوردیم و برای پروار از  آنها استفاده کردیم و در مدت ده ماه با نگهداری اصولی و علمی برای فروش و کشتار آماده شده اند .

8 تا 10 میلون سودآوری شترمرغ

این کارآفرین گرگانی سودآوری 20 شتر مرغ را پس از 6 ماه ،  8 تا 10 میلیون بیان می کند و می گوید: 3 نفر به صورت مستقیم در مکان پرورش مشغول به فعالیت هستند .

او همچنین از توسعه این کار در استان خبر می دهد و می گوید: با تشکیل شرکت تعاونی می توان توسعه چشمگیری در کشور داشته باشیم و بازار عرضه و فروش را هدفمند کنیم .

photo ۲۰۱۷ ۱۱ ۲۱ ۱۶ ۱۳ ۴۵

گلستان، قطب پرورش شترمرغ بدل شود

او استان گلستان را با داشتن دشت های وسیع در آق قلا و گنبد و ..بهترین مکان برای پرورش این پرنده می داند و می گوید: اگر مسئولین به جوانان اعتماد کنند و  شرایطی را فراهم آورند که زمین های این مناطق یا به صورت استیجاری و ..در اختیار آنان قرار دهند می توان گلستان به قطب پرورش شتر مرغ در کشور بدل شود .

او سود آوری شتر مرغ را بسیار بالا می داند و می گوید: گوشت، پوست ، روغن و تخم شتر مرغ به صورت خوراکی  و صنعتی  مورد استفاده می گیرند .

جوان دیگری هم با کمک خانواده استخر پرورش ماهی دو منظوره به راه انداخته است.

با ورود به زمینش در اطراف گرگان و روستا نصر آباد سفره صبحانه ای کاملا سالم و البته کاملا بومی از پنیر و سبزی و گوجه و چای آتشی  مهمانمان می کنند .

او به تازگی در علوم پزشکی گرگان با آزمون پذیرفته شده است اما الان 6 ماه است که حقوق نگرفته است .

13960830000819 Test PhotoI

 4عضو خانواده در استخر پرورش ماهی مشغول بکار شدند

"میثم کارگر" استخر دو منظوره اش را سال 95 با هزینه 60 میلیون راه اندازی کرده است. 20 میلیون تسهیلات بسیج سازندگی و 40 میلیون سرمایه پدر .البته او می گوید که وسط راه به پدر ملحق شده و ایده اصلی از پدرشان بوده است و امروز 4 عضو خانواداده به طور مسقیم همکاری می کنند .

او می گوید: پس از اخذ مجوزها بچه ماهی ها را در استخر 3هزار و 200 ریختیم اما پس از مدتی به دلیل اینکه برادرم خوراک اشتباهی برایشان ریخته بود متاسفانه 4 تن ماهی را از دست دادیم و این ضرر ما بود .

کارگر می گوید: برداشت ماهی ها یک ساله است و الان 6 هزار قطعه ماهی گرمابی آمور در استخر داریم تا در فصل سرد سال به بازار مصرف همشهریان تزریق کنیم.

او نیز آموزش را مقدم کارهای اقتصادی می داند و ادامه می دهد :بنده سه ماه از طریق فنی حرفه ای آموزش دیده ام و مدرک پرورش ماهی را اخذ کردم .

کارگر که لیسانس مکانیک خودرو دارد می گوید: علاوه بر ماهی از آب استخر برای آبیاری زمین کشاورزی استفاده می کند باغ انار، سورگوم و برنج استفاده می کند.

تنها نهادحمایت کننده در 16 سال بسیج سازندگی بود

photo ۲۰۱۷ ۱۱ ۲۱ ۱۵ ۴۰ ۵۳ 2

" ابراهیم حسین آبادی" عرضه کننده برند خشکبار"حاج ابراهیم" در سه استان گلستان، مازندران و خراسان شمالی است که تنها نهاد حمایت کننده خود را  بسیج سازندگی عنوان می کند و می گوید: با اینکه از سال 80  وارد عرصه اقتصادی شده ام اما تا سال 94 هیچ نهادی کمکی به بنده بعنوان کار آفرین نکرده است .

با 150 هزارتومان قرضی کارم را آغاز کردم

او در حالی که گل خداداد عزیزی به استرالیا را سال آغاز فعالیتش بیان کرد که ناخودآگاه به ذهن هر ایرانی" خواستن  توانستن" را متبادر می کند، او با 150 هزار تومان قرضی کار آفرین شد.

حسین آبادی موفقیتش را مدیون خداوند و دعای پدر و مادر می داند و درحالی که بر دستهای پینه بسته پدرش بوسه میزد و او را در آغوش می گرفت، می گوید: از ابتدا کار نجاری در مغازه پدر انجام می دادم، اما بعد از خدمت سربازی درارومیه با تولید تخمه و خشکبار آشنا شدم  و به این عرصه روی آوردم .در آن زمان 150 هزار تومان قرض کردم و از خوی و ارومیه تخمه خام می خریدم و به گرگان می آوردم و بو می دادم و بسته بندی می کردم و به فروش می رساندم .

او می گوید : شنبه و یکشنبه را در هفته خرید می کردم، سه شنبه و چهارشنبه را به همراه همسرم درست و بسته بندی می کردیم و پنج شنبه و جمعه را به پخش محصولاتم می پرداختم.

آقای حسین آبادی می گوید: در همان زمان تا برادرم استادکار شود بعد از ظهرها در نجاری پدرم به او کمک می کردم .

1432611 484

صداقت و روزی حلال، رمز پایداری کارها و برکت مال

او صداقت و روزی حلال را رمز پایداری کارها و برکت مال خود می داند و ادامه می دهد: 6 تا هفت نفر را به صورت مستقیم و 200 نفر را هم به صورت غیر مستقیم مشغول به کار کرده است و روزانه تا 3 تن  از انواع خشکبار را بسته بندی و عرضه می کنیم.

حسین آبادی  اما امروز نوید این را به ما داد که با تهیه زمین در منطقه کریم و آباد و با اخذ مجوزها در حال گسترش فعالیت های خود ساخت کارخانه ای است تا محصولات خود را با برندی حالا در استان های شمالی کشور شناخته شده هستند و در کشور بفروش برساند ./

منبع: کلاس بیست

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار