رییس گروه پیش ‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان از ادامه بارش دراستان خبر داد و گفت که بیشترین باران ثبت شده تا ظهر شنبه در استان مربوط به منطقه نوده ملک از توابع شهرستان گرگان با 112 میلیمتر بوده است.

ادامه بارندگی در استان گلستان

به گزارش گلستان 24؛بارش های جوی از عصر پنجشنبه به صورت متناوب در مناطق مختلف استان آغاز شده است.
محمود محمدقلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: همچنین در این مدت در جلین 100 میلیمتر، گرگان حدود 45 میلیمتر و کردکوی 60 میلیمتر بارش در ایستگاه های باران سنجی هواشناسی استان ثبت شده است.
وی به ریزش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بارش 2 تا 5 سانتیمتر برف در مناطق کوهستانی توسکستان گرگان، خوش ییلاق آزادشهر و درازنو کردکوی گزارش شده است.
به گفته وی؛ باران در سطح استان تا صبح یکشنبه ادامه دارد ودر مناطق کوهستانی و کوهپایه ای هم در این مدت شاهد بارش برف خواهیم بود.
وی؛ خنک ترین منطقه استان را مراوه تپه در منتهی الیه شرق گلستان با 6درجه سانتیگراد و گرم ترین نقطه را بندرترکمن با 13 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
پیش از این هواشناسی گلستان پیش بینی کرده بود که از عصرجمعه بتدریج امواج اصلی سامانه سرد و بارشی از سمت غرب به استان وارد و باعث افزایش ابر، بارندگی متناوب، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ، آذرخش و گاهی وزش شدید باد و کاهش دما بین 14 تا 16 درجه سانتیگراد خواهد شد.
طبق اعلام هواشناسی گلستان، این وضعیت جوی تا روز یکشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
در اطلاعیه هواشناسی استان آمده است: با توجه به شدت بارش ها، برودت هوا، برف در نواحی کوهستانی و نیز وقوع پدیده مه غلیظ طی روزهای شنبه و یکشنبه احتمال آبگرفتگی برخی معابر و اختلال در ترددهای جاده ای دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا هوای امروز شنبه استان گلستان ابری همراه با ریزش متناوب برف و باران ، آذرخش و گاهی وزش باد شدید و در نواحی کوهستانی مه آلود است.
این وضعیت جوی تا ظهر یکشنبه ادامه داشته و از عصر فردا بتدریج شاهد کاهش ابر خواهیم بود و هوای روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر، وزش باد و مه آلود پیش بینی شده است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار