رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان خبر داد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از پیشرفت فیزیکی پنج درصدی در مسدود کردن 15 هزار چاه غیرمجاز در این استان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 5 درصدی در مسدود کردن 15 هزار چاه غیرمجاز در گلستان

به گزارش گلستان24؛حسین پیش‎قدم صبح امروز در سی و سومین کارگروه اقتصادمقاومتی استان گلستان اظهار کرد: 15 هزار فقره چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان وجود دارد که برای مسدود کردن آنها در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پنج درصدی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه باید شورای حفاظت تشکیل و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ شود، تصریح کرد: مسدود کردن 500 حلقه چاه غیرمجاز جزو برنامه امسال شرکت آب منطقه‎ای است که تاکنون 42 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه  استان گلستان با اشاره به اینکه در زمینه مسدود کردن چاه‎های غیرمجاز مردم مقاومت می‌کنند، افزود: باید در این راستا 500 پرونده قضایی تشکیل شود هزینه دادرسی پرداخت شود.
پیش‎قدم با بیان اینکه بیش از 72 پروژه محوری در حوزه اقتصاد مقاومتی استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: هفت دستگاه اقتصادی مسوولیت اجرای این پروژه‎ها را بر عهده دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه ستادی مسائل محوری استان بررسی شود، گفت: در این کارگروه قرار است مشکلات پروژه‎هایی که دستگاه‎های اجرایی در دست دارند بررسی و برای حل آن راهکارهای عملیاتی تعریف شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه  استان گلستان با بیان اینکه 7 هزار دستگاه کنتور هوشمند حجمی در استان باید توسط آب منطقه‎ای نصب شود، بر لزوم پیگیری عملیاتی و کاربردی در اجرای پروژه‌های اقتصادی و محوری استان تأکید کرد.
پیش‎قدم گفت: استان گلستان جزو استان‎های مرزی است اما از حوزه آب‎های مرزی هیچ بهره‎ای نبرده است.وی اصلی‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی امسال در برنامه ششم را توسعه اقتصادی 5 هزار روستا عنوان کرد و افزود: ابلاغ اعتبارات به استان و سهم‌بری بانک‌های استانی باید در این زمینه مشخص شود، 480 میلیارد تومان اعتبارات روستایی باید از طریق بانک‌ها انجام شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار