مدیر بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون حدود 61 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استفاده کردند.

تنها 44 درصد خانه‌های روستایی گلستان مقاوم هستند

به گزارش گلستان24؛مهندس حق بین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 46.6 درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، اظهار کرد: متوسط کشور حدود 25 درصد است که از این نظر از متوسط کشوری بسیار بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه این امر نشان می دهد که روستاهای ما نیازمند توجه بیشتر هستند، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95، 228 هزار و 605 واحد مسکونی روستایی داریم که از این تعداد حدود 44 درصد خانه ها مقاوم تشخیص داده شدند.

حق بین با اشاره به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، عنوان کرد: این تسهلات بلند مدت بدون سپرده گذاری به سهولت در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سقف این تسهیلات بین 18 تا 20 میلیون تومان است، افزود: تاکنون حدود 61 هزار واحد مسکونی در استان از این تسهیلات استفاده کردند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان در پایان گفت: از روستاییان می خواهیم از این فرصت مناسبی که در نظر گرفته شده استفاده و خانه های خود را مقاوم کنند.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار