طی چهار سال

رییس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای تقویت مکانیزاسیون کشاورزی استان در چهار سال اخیر جذب و سرمایه گذاری شده است.

جذب 3هزار میلیارد ریال وام برای تقویت مکانیزاسیون کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: امسال هم 630 میلیارد ریال تسهیلات برای تقویت بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان تخصیص یافته که 284 میلیارد و 780 میلیون ریال با مشارکت کشاورزان جذب شده است.
به گفته وی؛ اکنون برای جذب 30 میلیارد ریال وام، پرونده در کمیته های مکانیزاسیون کشاورزی استان آماده مصوب و برای جذب 590 میلیارد ریال تسهیلات نیز پرونده به شعبه های بانک کشاورزی در شهرستان ها معرفی شده تا پس از طی مراحل اداری پرداخت صورت گیرد.
وی با یادآوری اینکه اولویت بندی تقویت و توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان مشخص و به شهرستان های تابعه در پرداخت وام اعلام شده است، افزود: این اولویت شامل کمباین، تجهیزات و ماشین های زراعت کلزا و چغندرقند، ساقه خردکن زراعی و باغی، خاک ورزهای حفاظتی، کارنده های حفاطتی به ویژه در کشت مستقیم، فناوری نوین، سمپاش بوم بلند بالای 12 متر، ادوات و تجهیزات محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی، زیربخش های دام و آبزیان است.
به گزارش ایرنا سال قبل جهادکشاورزی گلستان علاوه بر کسب رتبه دوم کشور در جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی، رتبه اول خرید تراکتور، کارنده و سمپاش و رتبه دوم خرید کمباین را کسب کرد و در خرید ماشین آلات سنگین کشاورزی هم جزو استانهای برتر بود. 
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد و 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور نو و فرسوده در بخش تولید و 2600 دستگاه کمباین نو و فرسوده در برداشت محصول های کشاورزی مورد استفاده است. 
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن برپایه کشاورزی، دامپروری و تا حدودی ماهیگیری استوار است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار