رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تا پایان آبان ماه امسال ۴۳ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک ابلاغ شد.

ابلاغ ۴۳ درصد اوراق قضایی گلستان به صورت الکترونیک

به گزارش گلستان 24 ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت:آبان امسال، ۴۳ درصد اوارق قضایی مانند ابلاغیه، اخطاریه و احضاریه به صورت الکترونیک در استان به طرفین پرونده‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ماهانه یکصد هزار برگ اوراق قضایی در محاکم استان صادر می‌شود که ابلاغ این اوراق به شیوه‌ی سنتی که ارسال به منزل یا محل کار افراد است زمان بر و هزینه بر است.

هاشمیان افزود: تجدید وقت رسیدگی دادگاه‌ها به علت نرسیدن اوراق قضایی به طرفین پرونده از دیگر مواردی بود که دستگاه قضایی را به سمت وسوی ابلاغ الکترونیک سوق داده است.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: افراد می‌توانند در گرگان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در شهرستان‌ها در دادگستری‌ها در این سامانه ثبت نام کنند.

هاشمیان افزود: پس از ثبت نام برای هر فرد یک شناسه‌ی کاربری صادر می‌شود که همه اوراق قضایی به این سامانه ارسال می‌شود و فقط خود فرد می‌تواند این اوراق را مشاهده کند.

وی افزود: اگر همه افراد و مراجعه کنندگان به دادگستری‌های استان، در سامانه ابلاغ الکترونیک ثنا، ثبت نام کنند، علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، از طولانی شدن فرآیند دادرسی به علت تجدید وقت رسیدگی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار