رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این که گلستان ظرفیت های تولیدی بالایی دارد، گفت: بسیاری از این تولیدات منجر به صادرات نمی شود.

ظرفیت های تولیدی گلستان منجر به صادرات نمی شود

به گزارش گلستان 24؛به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان  حسینقلی قوانلو در نشست تعدادی از تولید کنندگان استان با مدیرعامل شرکت نیک اندیشان بازرگان پارسه، اظهارکرد: یکی از مشکلات عمده صنعت گلستان این است که تولیدکنندگان ما خودشان صادرکننده هم هستند و علاوه بر تولید، می خواهند محصولاتشان را صادر کنند که متاسفانه موفق نمی شوند.

به گفته وی، در کشورهای پیشرفته اینگونه نیست؛ کل صادرات این کشورها توسط تعداد محدودی از تجار و بازرگانان بزرگ و باتجربه انجام می شود و به همین دلیل در صادرات بسیار موفق هستند.

قوانلو افزود: بر همین اساس برای توسعه صادرات محصولات تولیدی خود باید یا کنسرسیوم‌های بزرگ صادراتی تشکیل دهیم و یا از شرکت‌های بزرگ و با تجربه در حوزه صادرات، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: می خواهیم بین تولیدکنندگان استان و شرکت‌های بازرگانی و تجاری ارتباطی برقرار کنیم که منجر به عقد قرارداد و صادرات محصولات استان شود.

قوانلو با بیان اینکه معضل اصلی تولیدکنندگان در گلستان فروش محصولات است، افزود: دولت در حال اصلاح نرخ ارز است تا توان تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان کشور را بالا ببرد؛ امیدواریم اقدامات دولت منجر به توسعه و رونق تولید و تجارت در کشور شود.

به گفته قوانلو، یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات این است که واحدهای تولیدی استان با ظرفیتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کار می کنند که اگر با بدست آوردن بازارهای جدید بتوانند با ظرفیت ۱۰۰ درصد خود کار کنند قطعا قیمت تمام شده محصولاتشان نیز پایین تر خواهدآمد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار