پیگیری مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شامگاه گذشته مسئله‌ای بوده که مورد مطالبه مخاطبان خبرگزاری فارس گلستان قرار گرفته که بررسی‌ها نشان از صحت اتفاق اما در ابعاد بسیار کوچک‌تر و متفاوت از موضوع منعکس شده دارد.

مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شایعه تا واقعیت

به گزارش گلستان24؛از شامگاه گذشته مخاطبان خبرگزاری فارس با ارسال پیام‌های متعدد و تماس‌های مکرر از وقوع مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به دلیل استفاده از غذای دانشگاه خبر دادند و خواستار رسیدگی موضوع شدند.

در پیام‌های مختلف تعداد افراد مسموم شده را بالای 50 نفر و حتی بیشتر عنوان کرده و حتی برخی از مخاطبان بیان کردند که برخی از دانشجویان برای چند بار به بیمارستان منتقل شده و هنوز روند درمان آنها به پایان نرسیده است.

نکته قابل توجه این بود که برخی از افراد مدعی این اتفاق بیان کردند که این دانشجویان بر اثر استفاده از غذای روز سه‌شنبه دچار این مسمومیت شده و تا امروز وضعیت بیماری آنها بهبود نیافته و روند درمان آنها کند پیش می‌رود.

مخاطبان مدعی این موضوع هستند که دانشگاه علوم پزشکی گلستان به منظور جلب رضایت دانشجویان و پیگیری از پیگیری قضایی این موضوع، دانشجویان را به صورت رایگان درمان می‌کنند و هیچ هزینه‌ای بابت درمان آنها از دانشجویان اخذ نمی‌شود.

این در حالی است که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان این موضوع را تکذیب کرده و بیان کرد سه‌شنبه شب در خوابگاه پنجم آذر گرگان که برای  دانشجویان دختر این دانشگاه است 120 دانشجو از آن غذا استفاده کردند که چند نفر از دانشجویان به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی به مرکز درمانی مراجعه کردند که مشخص شد تعدادی از آنها دارای بیماری آنفولانزا بوده و یکی از آنها به دلیل علائم اسهال اعلام کرد که از غذای دانشگاه استفاده کرده و مطمئن است که مسموم شده اما هنوز این موضوع از نظر پزشکی به اثبات نرسیده است.

بر اساس این اظهارات روند درمانی و انجام آزمایشات پزشکی برای این دانشجو در یکی از بیمارستان‌های گرگان در حال انجام است تا علت مسمومیت مشخص شود.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که سلامتی تمامی دانشجویان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی اگر این اتفاق برای یک نفر هم رخ داده باشد پیگیری علت و برخورد با فرد خاطر از وظایف دانشگاه است که به طور قطع در صورت اثبات این موضوع این برخورد با فرد خاطی انجام می‌شود.

در پیگیری‌های انجام شده توسط خبرنگار خبرگزاری فارس از مسئول امور خوابگاه‌ها و همچنین روابط عمومی دانشگاه، نمونه غذای استفاده شده برای وعده شام روز سه‌شنبه هفته گذشته برای انجام آزمایشات ارسال و سالم بودن غذا توسط مراجعی همانند دامپزشکی تائید شده است.

بر اساس این گزارش، گفتنی است وعده شام روز سه‌شنبه کوبیده مرغ و گوشت بوده و در حال حاضر هیچکدام از دانشجویان در بیمارستان بستری نیستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار