معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت : بهره مندی درست از ظرفیت چاه های آب کشاورزی برای پرورش ماهی ، به ایجاد حدود هشت هزار فرصت جدید اشتغال منجر می شود.

پرورش ماهی با بهره مندی از آب چاه های کشاورزی گلستان 8 هزار شغل ایجاد می کند

به گزارش گلستان24؛محمود سقلی روز سه شنبه به ایرنا اعلام کرد که هم اینک در گلستان حدود 18 هزار چاه کشاورزی وجود دارد که یکی از سیاست های در پیش گرفته شده، استفاده بهینه از این منابع برای پرورش ماهی در استخرها و حوضچه های کنار چاه ها است. 
وی بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده قرار است در پایان سال 1404 در کنار هشت هزار حلقه چاه کشاورزی، مزارع پرورش ماهی ایجاد شود که نتیجه آن می تواند تولید 12 هزار تن ماهی و ایجاد فرصت شغلی برای 8هزار نفر باشد.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان افزود برای رسیدن به این هدف فرهنگ سازی و ترویج استفاده دو منظوره از چاه های آب کشاورزی با کمک کشاورزان استان در حال انجام است و امیدواریم در مدت زمان برنامه ریزی شده به هدف توسعه و گسترش فعالیت این چاه ها در مسیر تولید ماهی و ایجاد اشتغال دست پیدا کنیم. 
سقلی ادامه داد: اولین دوره کارگاه توجیهی ـ آموزشی استفاده دومنظوره از آب چاه های کشاوری برای پرورش ماهیان گرمابی در روستای حکیم آباد علی آباد کتول برگزار شد که هدف از آن آگاهی دادن به کشاورزان منطقه برای استفاده دومنظوره و بهینه از آب چاه های کشاورزی برای کشت و زرع و پرورش آبزیان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار